جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور نوجوانان در مسجد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: باید با بالا بردن جذابیت ظاهری و باطنی مساجد و برآورده ساختن نیازهای نسل جوان، مساجد را به قطب های جذب و پرورش جوانان مومن و انقلابی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ظهر امروز در جمع مردم روزه داردر مسجد محمدرسول الله(ص) قزوین به نقش تاثیرگذار مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد نباید تنها مکانی برای نماز خواندن باشد، بلکه باید در هدایت فکری، فرهنگی و سیاسی جامعه نقش محوری داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر جذب جوانان به مسجد تاکید کرد و افزود: اگر می خواهیم مساجد مملو از جوانان پر شور و با نشاط شوند، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نیازهای جوانان در آنها تامین شود.

 وی با اشاره به جایگاه مهم مساجد در مقابله با توطئه های دشمنان، افزود: اگر امروز دشمن فرهنگ مردم را هدف گرفته، مساجد بهترین مکان برای مقابله با آن و تبلیغ دین و فرهنگی دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت جوانان مسجدی، گفت: خانواده ها با تشویق فرزندان به حضور در مساجد، نقش موثری در حفظ مساجد به عنوان پایگاه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: باید با بالا بردن جذابیت ظاهری و باطنی مساجد و برآورده ساختن نیازهای نسل جوان، مساجد را به قطب جذب و پرورش جوانان مومن و انقلابی تبدیل کرد و راه نفوذ فرهنگ غرب را مسدود نمود و دشمنان را در رسیدن به نقشه های شومشان نا امید ساخت.

وی در پایان به نقش محوری ائمه جماعات در مساجد اشاره کرد و بیان داشت: در میان تمام كسانی كه به گونه‌ای در اداره امور مسجد دخالت دارند، امام جماعت دارای نقشی ممتاز و ویژه است و شخصیت و چگونگی برخورد او  به طور مستقیم بر جذب جوانان اثر می‌گذارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha