جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 417460
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
اختلاس

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که کسب مال حلال و رعایت حقوق مردم نباید ساده گرفته شود، گفت: آبروی مومن دارای اهمیت فراوانی است، ولی در جامعه امروز ما نسبت به این مسأله کمتر توجه می شود و برخی به راحتی با آبروی دیگران بازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید صادق فاضلیان، امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد مهدیه همدان گفت: امیر مومنان علی(ع) می فرماید به خدا قسم اگر مرا روی خارهای چند شعبه بخوابانند، به طوری که از درد خوابم نبرد، برایم بهتر است از این که ظلمی در حق کسی بکنم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رسیدگی به فقرا، تصریح کرد: زندگی ما باید همانند حضرت علی(ع) باشد و جامعه علوی خود را ملزم می کند به این که به فقرا و مظلومان رسیدگی کند.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: در حال حاضر در جامعه عده ای محتاج نان شب هستند، لذا افراد توانگر باید به فکر آخرت باشند و با هزینه کردن و رسیدگی به فقرا بهشت را برای خود بخرند.

وی در ادامه با اشاره به حقوق های نجومی و اختلاس های موجود در کشور، گفت: خداوند متعال هیچ گاه از حق مظلومان و فقیران نمی گذرد و کسانی که در این دنیا به دیگران ظلم می کنند، از این مساله غافل هستند که به خودشان ظلم می کنند.

حجت الاسلام فاضلیان  با اشاره به اقسام ظلم، اظهار داشت: ظلم به سه قسم تقسیم می شود، نخست ظلم به نفس، دوم ظلم به دین و سوم ظلم به مردم.

وی با بیان اینکه حق الناس نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال از ظلم به نفس و حق الله می گذرد، اما هیچ گاه از ظلم به دین و از حق الناس نخواهد گذشت.

استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که کسب مال حلال و رعایت حقوق مردم نباید ساده گرفته شود، افزود: آبروی مومن دارای اهمیت فراوانی است، ولی در جامعه ما نسبت به این مسأله کمتر توجه می شود و برخی به راحتی با آبروی دیگران بازی می کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha