جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ثبت نام بخش معارف چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن تا ۱۲ تیرماه تمدید شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اعلام این خبر اظهار داشت: ثبت‌نام برای حضور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در برخی رشته‌های این مسابقات تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شده است.

وی افزود: بخش معارف چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دچار تغییراتی در بخش‌هایی همچون زمان ثبت‌نام، زمان برگزاری مرحله شهرستانی و محتوای بخشی از رشته‌ها شده است.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: بر همین اساس تا پیش‌ازاین یک‌بار دیگر ثبت‌نام برای حضور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا پایان مسابقات بین‌المللی قرآن یعنی حدود ۱۰ اردیبهشت‌ماه در بخش‌های شفاهی تمدید شده بود، اما بنا بر درخواست بسیاری از استان‌ها مبنی بر استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای جذب بیشتر افراد برای حضور در بخش معارف مسابقات، زمان ثبت‌نام برای حضور در این بخش تا روز ۱۲ تیرماه تمدید شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: همین امر باعث شده تا زمان برگزاری مسابقات رشته‌های معارف که تا قبل از این تمدید و بر اساس آنچه در دستورالعمل اجرایی آمده بود، روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود نیز تغییر کند و زمان دیگری برای این کار در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: زمان برگزاری مرحله شهرستانی رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث ساعت ۹ صبح روز ۱۵ تیرماه به صورت هم‌زمان در سراسر کشور خواهد بود. همچنین زمان برگزاری مرحله استانی رشته‌های این بخش نیز ۱۲ یا ۱۹ مردادماه اعلام شده که زمان اعلام شده در دستورالعمل اجرایی نیز همین زمان بوده است و زمان برگزاری مرحله کشوری نیز روزهای ۱۱ تا ۲۶ شهریورماه خواهد بود.

حجت الاسلام صفری با اشاره به اینکه همچنین محتوای رشته‌های بخش معارفی این مسابقات نیز دچار تغییراتی شده است، خاطرنشان کرد: در دستورالعمل اجرایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم به حفظ و معارف ۱۵۰ موضوع با رویکرد سبک زندگی در دو مرحله استانی و کشوری اشاره شده بود که پس از تغییرات اعمال‌شده تعداد موضوعات از ۱۵۰ به ۱۱۴ موضوع کاهش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: منابع رشته حفظ معارف و احادیث در دو بخش شهرستانی و استانی کتاب «زمزم حکمت» معرفی شده است، در این رشته همچنین حفظ ۴۰ حکمت منتخب به منابع اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سن آن‌ها زیر 18 سال بوده ولی دانش‌آموز نیستند، نیز می‌توانند در مسابقات بزرگ‌سالان و دانش‌آموزان بالای 18 سال نیز در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنند.

حجت‌الاسلام صفری در پایان گفت: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفاً در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام‌وظیفه با ارائه گواهی معتبر می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha