جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طه محمدی / امام جمعه همدان

حوزه/ آیت الله محمدی گفت: ما طلاب و روحانیان که در مکتب امام صادق(ع) مشغول به تحصیل هستیم، نباید در حق خود ظلم کنیم، چرا که تمامی شرایط کسب علم فراهم است و باید هر طلبه همانند شهید مطهری(ره) و علامه طباطبایی(ره) شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امروز در درس نهج البلاغه مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان بیان داشت: امام صادق(ع) می فرماید ما به عرش الهی می رویم و آن مقداری که ضرورت دارد را از علم الهی کسب می کنیم.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه تصریح کرد: مدیریت دنیا به دست امام زمان(عج) است، و این مدیریت تنها خلاصه در کره زمین نمی شود، بلکه تمام جهانیان را ذات مقدس امام عصر(عج) و حجت خداوند اداره می کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان با تاکید بر ضرورت امام شناسی، افزود: اگر امام زمان(عج) نبود شبهای قدر نیز مقدر نمی شد، اوست که ملائکه را برای آمدن به زمین اداره می کند.

وی با بیان اینکه امام معصوم به تمامی علوم آگاه است، اظهار داشت: امام معصوم از تمامی علوم موجود در روی زمین و آسمان ها آگاه است و یکی از نشانه های ظهور حضرت ولیعصر(عج) این است که ابواب علمی را برای جهانیان باز می کند.

آیت الله طه محمدی در ادامه افزود: علم امام از ناحیه خداوند متعال است. انسان اگر بخواهد به علم از راه طبیعی برسد با سختی های فراوانی مواجه می شود ولی اگر خداوند متعال بخواهد نور حکمت را در قلب او جاری می کند.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان گفت: ما طلاب و روحانیان که در مکتب امام صادق(ع) مشغول به تحصیل هستیم، نباید در حق خود ظلم کنیم، چرا که تمامی شرایط کسب علم فراهم است و باید هر طلبه همانند شهید مطهری(ره) و علامه طباطبایی(ره) شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha