پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ حجت‌الاسلام صادقی راهکار قرآن برای رسیدن به آرامش را خدایابی دانست و گفت: چنانچه عادت کنیم در تمامی امور، خداوند را ببینیم به آرامش واقعی دست پیدا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام حسین صادقی، در سومین نشست تخصصی بخش حوزوی نمایشگاه قرآن با عنوان «قرآن، زندگی و آرامش» که شامگاه سه شنبه برگزار شد، یکی از هدیه‌های ناب قرآن را آرامش دانست و اظهار کرد: شفای درد دل‌ها، قرآن است و از این دریچه انسان می‌تواند به سلامت زندگی دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه آرامش، گمشده بشریت امروزی است، بیان کرد: تک‌تک آیات قرآن بیانگر آرامش است و یکی از راهکار‌های رسیدن به آن آرامش توحیدی است.

استاد حوزه علمیه قم، زیباترین شعار بشریت را «انالله و انا الیه راجعون» دانست و گفت: «انالله» به این معنا است که بدانیم ما از خدائیم و در نتیجه این احساس موجب می‌شود که هر اتفاقی که رخ دهد، هیچ‌گونه استرسی نداشته باشیم و به آرامش برسیم.

حجت‌الاسلام صادقی، شناخت روح را یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به آرامش بیان کرد و افزود: هرچند انسان امروز به رفاه رسیده ولی آرامش ندارد و دلیل آن این است که خود حقیقی را گم کرده است.

این محقق حوزوی با اشاره به آیه ۱۷۲ سوره اعراف که آمده است «... وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ ...» و تفاوت مشاهده کردن و گواهی دادن، گفت: به‌دلیل اینکه ما بسیاری از چیزها را نمی‌بینیم، نمی‌توانیم در آخرت گواهی دهیم ولی چون ائمه اطهار(ع) همه اعمال انسان را در این دنیا می‌بینند، در آخرت گواهی می‌دهند.

وی با استنباط از این آیه اظهار کرد: انسان ابتدا خود را می‌بیند ولی در محکمه خدا را می‌بیند که وقتی خداوند را در تمامی امور پیدا کنیم به آرامش واقعی می‌رسیم.

حجت‌الاسلام صادقی، راهکار قرآن برای رسیدن به آرامش را خدایابی دانست و بیان کرد: چنانچه ما عادت کنیم در تمامی امور خداوند را ببینیم به آرامش واقعی دست پیدا می‌کنیم ، ذکر خداوند نیز یکی از راهکارهای رسیدن به آن است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha