پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در شهرستان‌های استان به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: نمایشگاه‌های قرآن فرصتی برای تعمیق فرهنگ قرآن و عترت در جامعه است.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی موجب توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت و شناساندن فعالیت‌های قرآن و عترت در این استان می‌شود.

وی با تأکید بر زنده کردن روح قرآن در جامعه اسلامی، افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای احیای فرهنگ قرآن و عترت بوده که با برگزاری نمایشگاه‌های قرآن می‌توان به این هدف دست یافت.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین به زنده کردن معارف و آموزه‌های قرآنی به زبان‌های مختلف ازجمله زبان هنر اشاره کرد و گفت: آحاد مردم جامعه نیازمند دریافت حقایق قرآنی هستند که ازاین‌رو باید هرچه بیشتر در راستای زنده کردن معارف قرآنی با برگزاری برنامه‌های مختلف ازجمله نمایشگاه‌های تخصصی قرآن کریم و غیره تلاش کرد.

وی ادامه داد: انسان در عصر امروز بیشتر تشنه معارف قرآنی است و بشر در این دوره نیازهای جسمی خود را از طریق غریزه ذاتی برطرف نموده، لیکن برای رفع نیازهای روحی که کمی پیچیده است باید به دنبال حقیقت برود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: دلیل ارضای نیازهای روحی، وجود روح خدایی در انسان است، چراکه خداوند متعال آن گاه‌ که از روح خود در انسان دمید، معرفت انسانی نیز تشنه دریافت حقیقت شد و ازاین‌رو پیامبران جهت راهنمای همین نیاز پیچیده انسان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است افزود: بهترين اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است، اگرچه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ويژه‏‌اى برخوردار است.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: قرآن، سفره نعمت الهی است که همه نیازهای دنیا و آخرت و ظاهر و باطن انسان به بهترین صورت ممکن، برای سفره چیده شده است.

وی گفت: این‌که خداوند قرآن را در ماه رمضان بر پیامبر(ص) فرو فرستاده از طرفی عظمت ایام این ماه را بیان می‌دارد و از طرف دیگر این حقیقت را می‌گوید که قرآن کتاب هدایت است، اما تنها برای آن‌ها که از وابستگی‌های غیر خدایی بریده باشند و یکی از راه‌های مهم بریدن از وابستگی‌ها روزه گرفتن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه  انسان باید در این ماه و در حد توان وجود خود را از معارف قرآنی سرشار کند، خاطرنشان کرد: ساعات و این روزهای ماه مبارک رمضان به‌عنوان یک فرصت طلایی به حساب می‌آید ‌و این ماه برای تقویت اراده در برابر گناه، همچنین برای خودسازی و انجام کارهای نیک قرار داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha