جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، تقویت ارتباط‌های اجتماعی را یکی از آداب ماه مبارک رمضان دانست و خطاب به جوانان گفت: از طراوت جوانی برای بهره بردن از بهار معنویت استفاده شود

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرصت‌های استثنایی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ماه شریف، فرصتی طلایی است که رحمت خداوند متعال بر روی بندگانش باز شده و اعمال آنها پذیرفته می‌شود؛ پس باید از لحظه لحظه آن بهره برد.

وی با اشاره به تفاوت رحمت واسعه خدا در ماه رمضان با دیگر ایام سال، گفت: رحمت، برکت و نعمات خداوند متعال به طور معمول شامل حال بندگانش می‌شود، اما این رحمت و برکات در ماه مبارک رمضان، به صورت خاص و ویژه برای مؤمنان به درگاهش نازل می‌شود و انسان می‌تواند به‌واسطه قرائت قرآن و مناجات آن را دریافت کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه دعا در این ماه عزیز، مستجاب است، تصریح کرد: بنا به روایات معتبر، دعای انسان به هنگام افطار مستجاب است! پس چه‌بهتر آنکه این دعا تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) و سلامتی ایشان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، در ادامه گفت: یکی از زیباترین بشارت‌هایی که رسول خدا به مؤمنان داده است، قبولی اعمال و طاعات انسان است؛ و این خود یکی از بزرگ‌ترین رحمت‌های خدا در ماه رمضان می‌باشد؛ چراکه برخی از اعمال به طور معمول بر انسان‌ها واجب و لازم است که مردم نمی‌دانند آن عمل مورد قبول واقع شده یا خیر!؟ اما در ماه رمضان بنا به حدیث شریف پیامبر اعظم(ص) همه اعمال انسان پذیرفته و در پرونده او ثبت خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز، تقویت ارتباط‌های اجتماعی را یکی از آداب ماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: از طراوت جوانی برای بهره بردن از بهار معنویت ماه رمضان استفاده کنید و تا می‌توانید «تلاوت قرآن حتی به یک آیه»، «صله‌رحم»، «احترام به بزرگ‌ترها» و «کمک به مستمندان» را در برنامه روزانه خود قرار دهید که إن‌شاءالله همین‌ها سبب عاقبت‌به‌خیری شما می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha