چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانش آموزان نابینا در مالزی قرآن را با خط بریل حفظ می‌کنند + تصاویر

حوزه/ یک گروه ۸ نفره از دانش آموزان نابینای مالزیایی قصد دارند قرآن مجید را با استفاده از قرآن‌های خط بریل حفظ کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از دیلی میل، جمعیتی از دانش آموزان نابینا در مالزی تلاش دارند قرآن مجید را با استفاده از قرآن‌های خط بریل از حفظ کنند. کار دشواری که نیاز به حداقل 40 بار مطالعه از روی هر صفحه متن کتاب قرآن و حفظ کردن روزی دو صفحه قرآن مجید دارد. 
یک گروه هشت نفره از دانش آموزان در بخش مرکزی سلانگور که همگی نابینا به دنیا آمده‌اند در میان 1 هزار دانش آموز مدرسه دارالقرآن هستند که به یادگیری و حفظ قرآن مجید همت گماشته‌اند. آن‌ها قصد دارند برای این کار را با استفاده از نسخ قرآن با خط بریل که به تازگی در مالزی در 6 جلد قطور منتشر شده انجام دهند.
این دانش آموزان در رده سنی 19-21 سال در حال حاضر در یک دوره چهار ساله به تحصیل پرداخته و در کنار حفظ قرآن مجید، به مطالعه دروس اسلامی و عربی نیز مشغول هستند. هنگامی که آن‌ها دوره خود را به پایان برسانند می‌توانند برای تحصیل دروس اسلامی به دانشگاه بروند.
احمد قصیری مات زیزی، معلم قرآن که خود نیز نابینا می‌باشد در این باره گفت: این دانش آموزان باید روزی یک یا دو صفحه حفظ کنند. آن‌ها معمولا باید از روی هر صفحه 30 تا 40 مرتبه بخوانند تا حفظ شوند.
نور بصیرت الازهر دانش آموز نابینا در این باره می‌گوید:  انگیزه من برای آمدن به اینجا نخست خانواده و خودم بود، زیرا من به حفظ قرآن علاقه دارم و این یکی از آرزوهای من است.
به گفته معلمان مدرسه نهادهای دیگری در مالزی نیز کلاس‌ آموزش قرآن به خط بریل دارند،  و نسخه‌های بریل مشابه در کشورهایی مانند اندونزی یافت می‌شوند.
احمد زاهد حمیدی معاون نخست وزیر مالزی، این هفته به رسانه‌های محلی گفت که امیدوار است این کشور بتواند تا سال 2050 ، 125 هزار حافظ قرآن داشته باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha