جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 417626
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
الازهر

حوزه/ مرکز رصد فعالیت های داعش در الازهر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: گروه داعش، کشور لیبی را به عنوان پناهگاه جدید خود انتخاب کرده و این انتخاب به خاطر موقعیت مهم لیبی و فقدان حکومت مرکزی و ثروت نفتی این کشور می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز رصد فعالیت های داعش در الازهر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: گروه داعش، کشور لیبی را به عنوان پناهگاه جدید خود انتخاب کرده و این انتخاب به خاطر موقعیت مهم لیبی و فقدان حکومت مرکزی و ثروت نفتی این کشور می باشد.

این مرکز افزود: یکی از دلایل انتخاب لیبی توسط داعش، موقعیت استراتژیک آن نسبت به مصر و اروپا است و از سوی دیگر تنش ها و نا امنی های موجود در لیبی پس از سقوط قذافی باعث شده این کشور به محلی برای رفت و آمد تروریست ها تبدیل شود.

در این گزارش آمده: فقدان حکومت و نظام در لیبی نیز یکی از اسبابی است که باعث شده توجه داعش به این کشور جلب شود؛ چراکه در چنین شرایطی فضا برای حضور گروه داعش مهیا است و مانعی برای آنها وجود نخواهد داشت.

الازهر ادامه داده است : سومین دلیل انتخاب لیبی توسط داعش، ثروت نفتی این کشور است؛ چراکه فرماندهان داعش بر این باورند این ثروت نفتی می تواند مکنبع مالی خوبی برای داعش باشد به ویژه اینکه این روزها عرصه در سوریه و عراق بر آنها تنگ شده و بیشتر منابع مالی خود را از دست داده اند.

مرکز رصد داعش ادامه داد: آنچه که امروز در عراق و سوریه می بینیم بدترین حالت نیست و ممکن است با حضور داعش در لیبی شاهد بدترین حالت ها باشیم و حوادثی رقم بخورد که پیش از این ندیده ایم.

در پایان این گزارش آمده است: ظهور گروه های تروریست در لیبی باعث می شود این گروه ها بیش از پیش به اروپا نزدیک شوند و تهدیدی مستقیم یا غیر مستقیم برای کشورهای اروپایی به شمار بروند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha