پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امین عباسی

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو، گفت: قرآن با جهانی شدن مخالف است، چرا که ملاک در قرآن کریم حقانیت است، نه اکثریت و سند ۲۰۳۰ با حقانیت مخالف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام امین عباسی، ظهر امروز بعد از نماز ظهر عصر در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره) همدان، گفت: قرآن کریم نیاز به تفسیر دارد و این تفسیر باید توسط حجت خداوند بیان شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن و عترت تکمیل کننده دین هستند، بیان داشت: قرآن به تنهایی نمی تواند هدایت گر باشد و نیاز تفسیر حجت خداوند دارد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به آیه 116 سوره انعام گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید اگر از بیشتر کسانى که در روى زمین هستند اطاعت کنى، تو را از راه خدا گمراه مى کنند زیرا آنها تنها از گمان پیروى مى کنند، و تخمین و حدس واهى مى زنند.

وی در ادامه افزود: نظر اکثر مردم تابع ظن و گمان است نه از روی یقین، و این حرف که خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو اشتباه است و ریشه در افکار غربی دارد.

حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: در پنج آیه از قرآن کریم احتجاج به مرگ شده است و آنهایی که مقابله می کنند با مرگ بر آمریکا در وادی قرآن نیستند چون در قرآن دشمنان را با واژه مرگ لعن کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مساله لعن و نفرین در اسلام تبیین کرد: فحش و توهین غیر از لعن است، مرگ ،نفرین لسانی است و اسلام با بی ادبی و فحش مخالف است

وی ادامه داد: امیر مومنان علی(ع) در جنگ صفین به یاران خود گفت به کسی فحش ندهید بلکه آنها را نفرین کنید، به تحقیق دین مبین اسلام با بی ادبی مخالف است.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو، ابراز داشت: اکثر کسانی که در روی زمین هستند با یقین فعالیت نمی کنند، قرآن با جهانی شدن مخالف است، چرا که ملاک در قرآن کریم حقانیت است نه اکثریت و سند 2030 با حقانیت مخالف است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha