جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح ولایت

حوزه/ حجت الاسلام نظری با بیان اینکه خط کلی انقلاب اسلامی و حوزه انقلابی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، گفت: حوزه انقلابی نسبت به تولید فکر و پرورش انسان احساس مسئولیت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رضا نظری، مسئول دوره طرح ولایت 96 شب گذشته در افتتاحیه این طرح با بیان اینکه مسائل حوزه از مسائل جامعه و تاریخ جدا نیست، گفت: حوزه و روحانیت همچون خونی در سراسر پیکر جامعه در جریان است، از این رو مسائل حوزه و روحانیت پیوندی ناگسستنی با مسائل جامعه و تاریخ دارد.

وی در ادامه افزود: باید در مورد نسبت حوزه و انقلاب اسلامی بیشتر تامل کنیم، که انقلاب اسلامی چه خطی را برای خود ترسیم کرده است، براین اساس باید در این مسیر که بی گمان از چالش خارج نیست بدانیم که نقش آفرینان اصلی چه کسانی هستند و حوزه علمیه چه نقشی دارد.

مسئول دوره طرح ولایت 96 با بیان اینکه در نظام اسلامی بر حسب طبیعت آن، چالش هایی وجود دارد، تصریح کرد: این موانع و معارضه ها باید شناخته شود و نوع تقابل آن ها مورد تامل حوزویان قرار گیرد و برما لازم است بدانیم که امروز واجبات روحانیت چیست؟

وی با اشاره به خلاءهایی که امروز وجود دارد، عنوان کرد: گرچه بسیاری از خلاءها برطرف شده، اما هنوز خلاءهایی زیادی وجود دارد که باید برای مرتفع نمودن آن همت و تلاش جدی بکار گرفته شود.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه خط کلی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اذعان کرد: بی شک تمدن اسلامی می تواند وارد میدان شود و منطقه ای را تصرف و برکات آن را به جامعه برساند، هرچند که این تمدن به طور کامل در دوران ظهور تحقق می یابد.

مسئول دوره طرح ولایت 96 ادامه داد: دوره ظهور دوره ای است که بشریت می تواند با خیال راحت راه خدا را طی کند و از همه ظرفیت ها به شکل بهینه بهره برداری کند.

وی با بیان اینکه می دانیم نه پیدایش و نه زوال تمدن ها دفعی نیست و به صورت تدریجی و تاریخی رخ می دهد، تشریح کرد: با ریشه های عمیقی که تمدن اسلامی دارد و امروز به جاهای خوبی رسیده به نظر می رسد این آینده برای انقلاب آینده قطعی و درخشان است.

وی با اشاره به این نکته که برای ایجاد تمدن اسلامی تولید فکر و پرورش انسان لازم است، خاطرنشان کرد: فکر اسلامی مثل یک اقیانوس است و هرکس نزدیک ساحل برود نمی تواند ادعا کند آنرا شناخته است سیر در این اقیانوس عمیق کاری است که بر عهده همگان و در طول زمان باید انجام شود چراکه تولید فکرر متناسب با نیاز زمان از این اقیانوس ممکن است.

حجت الاسلام نظری  با بیان اینکه حوزه انقلابی نسبت به تولید فکر و پرورش انسان احساس مسئولیت می کند، افزود: براین اساس باید افرادی را که می توانند هدایت کنند و روح ایمان را در انسان ها پرورش دهند را شناخت، بدون شک سیاستمداران و آحاد مردم نقش آفرینند، اما نقش طلاب نقش کسانی است که در راه پرورش ایمان مردم از روش دین کوشا هستند.

وی با اشاره به برکات طرح ولایت برای طلاب و روحانیون، گفت: ما آمده ایم که ایمان و عقیده خود را تعمیق و تقویت کنیم، براین اساس طرح ولایت باید آنچنان گسترش یابد که هیچ کس وجود نداشته باشد که این دوره را طی نکرده باشد، چراکه مبانی فکری عقیدتی و اصولی به ما حرکت می دهد.

انتهای پیام ۳۸/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha