جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زهرا سعیدی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز

حوزه/ سعیدی با اشاره به شعار امسال نمایشگاه قرآن با عنوان "قرآن، اخلاق، زندگی"، تصریح کرد: باید ترویج مکارم اخلاقی سرلوحه برنامه ها قرار گیرد، چراکه اخلاق، حلقه مفقوده در فعالیت های اجتماعی است و این مهم در جامعه کم رنگ شده است.

زهرا سعیدی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه قرآن در گسترش فرهنگی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی بسیار اثر بخش است و مسلما باید به دنبال خروجی چنین نمایشگاه هایی باشیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی افزود: در این میان باید از فعالان قرآنی حمایت شود و افراد فعال در این حوزه مورد تشویق قرار گیرند، در عین حال باید به کودکان و نوجوانان توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به بخش کودک و نوجوان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و اینکه این بخش قوی تر از سال گذشته ظاهر شده است، ادامه داد: باید زمینه ورود و حضور کودکان و نوجوانان را در عرصه های قرآنی فراهم کنیم.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس با اشاره به شعار امسال که در خصوص "قرآن، اخلاق، زندگی" تصریح کرد: باید ترویج مکارم اخلاقی را سرلوحه برنامه ها قرار دهیم، چراکه اخلاق، حلقه مفقوده در فعالیت های اجتماعی است، این مهم در جامعه کم رنگ شده است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی درخصوص نقش مجلس و فراکسیون قرآن در بهبود روند برگزاری نمایشگاه قرآن، گفت: در مرحله نخست با بحث بودجه در این خصوص روبه رو می شویم، متاسفانه طی سالهای گذشته، شاهد آن بوده ایم که تا آخر بودجه به بخش فعالیتهای قرآنی اختصاص پیدا می کند، که البته در بخش تخصیص نیز با مشکل روبه رو می شویم.

وی بیان داشت: مجلس در بخش بودجه و سهم بودجه ای که تخصیص پیدا می کند می تواند موثر باشد و همچنین در بخش های نظارتی می تواند ورود پیداکند. تمام تلاش ما بران است تا در خصوص بودجه نظارت ملموسی داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه های فراکسیون قرآن برای توسعه و رشد مباحث قرآنی اظهارداشت: از هر استان یک نماینده برای عضویت در فراکسیون قرآن و عترت انتخاب شده و ملزم به حضور است، در عین حال استانداران و دولت ملزم به همکاری با نمایندگان و رابطان قرآنی با فراکسیون هستند تا مصوباتی که به تصویب می رسد را بتوانند به نحو احسن در شهرستان ها و استان ها بست دهند. با اجرای این طرح، توجه به موضوعات قرانی فقط به کلان شهرها خلاصه نمی شود و تمام استان ها از این مهم بهره مند می شوند

سعیدی، بازدید نمایندگان مجلس از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را یکی از دست آوردها و تاثیرهای برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: مسلما این حضور نشان دهنده حمایت در صحن علنی مجلس نیز محسوب می شود.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha