پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه کسی نمی تواند، دم از اسلام بزند و حجاب را انکار کند، گفتند: انکار حجاب برابر با انکار اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه جمعه در برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به اینکه در ادامه بحث پیشگیری از گناه در اسلام براساس کلام امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، اظهار داشتند: یکی از مهم ترین طرق پیشگیری از گناه در اسلام مسئله مهم و فوق العاده حجاب است؛ حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است؛ هرکسی وارد دین اسلام می شود و یا با مسلمان ها رفت و آمد پیدا می کند متوجه می شود یکی از برنامه های قطعی اسلام، حجاب است.

ایشان تصریح کردند: امروز غربی ها این موضوع را متوجه شده اند و اصرار دارند زنان ما در میان آنها بی حجاب باشند؛ مدعیان آزادی در بسیاری از کشورهای غربی اجازه نمی دهند محصلین، دانشجویان و کارمندان حجاب داشته باشند.

معظم له در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه حجاب از ضروریات قطعی دین اسلام است، گفتند: تمام مذاهب اسلامی در این زمینه اتفاق نظر دارند و ادله اربعه نیز وجود دارد و دلایل فقهی این مسئله را اثبات می کند.

این مرجع تقلید افزودند: برخلاف اینکه بعضی ها تبلیغ می کنند در قرآن مجید آیات قطعی در رابطه با حجاب وجود ندارد، آیات متعددی در این زمینه نازل شده است؛ همچنین روایات متواتری در این زمینه نقل شده که از مجموع آن، انسان یقین پیدا می کند از سوی امام معصوم صادر شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه کسی نمی تواند دم از اسلام بزند و حجاب را انکار کند، گفتند: انکار حجاب برابر با انکار اسلام است.

ایشان با بیان اینکه حفظ حجاب از دیدگاه عقل نیز آثار مهمی دارد، گفتند: یکی از آثار مهم این مسئله، امنیت زنان است؛ وقتی زن بی حجاب شد، طبیعتا آرایش می کند و لباس زیبا هم می پوشد و در شرایط ناامنی قرار می گیرد و تولید مزاحمت برای او می شود؛ گاهی این افراد را می ربایند و انواع مزاحمت ها متوجه آنان می شود.

معظم له افزودند: زن اگر امنیت می خواهد باید امنیتش را در حجابش قرار بدهد؛ وقتی بی حجابی سبب تحریک افراد شد، اراذل و اوباش، افراد بی بندوبار و ضعیف الاراده در هرجامعه ای وجود دارند که تولید مزاحمت برای زنان بی حجاب می کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آیه 59 سوره احزاب «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا» به مسئله امنیت در سایه حجاب اشاره کرده است، اظهار داشتند: این آیه خطاب به پیامبر می فرماید به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش هاى خود را بر خود فروتر گيرند براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: قرآن مجید از 1400 سال قبل مسئله امنیت زنان را در سایه حجاب مطرح کرده است؛ این واقعیتی است که بی حجابی به زن ناامنی می دهد اما حجاب به زن امنیت و شخصیت می دهد و در مقابل مزاحمت ها و ربایش ها، او را حفظ می کند و سبب می شود بتواند به سهولت رفت و آمد داشته باشد.

ایشان تصریح کردند: هنگامی که به صفحات روزنامه ها نگاه می کنیم، بر اثر این بی حجابی چه مشکلاتی برای بعضی خانواده ها پیدا شده و فرزندان دچار چه مشکلاتی شدند، گاهی آنها را فریب دادند و ربودند و فراری دادند و مزاحمت هایی ایجاد کردند.

معظم له افزودند: این مزاحمت ها گاهی توام با مشکلات دیگر می شود؛ اگر زن بی حجاب همراه با همسرش باشد و جوان هرزه ای ایجاد مزاحمت کند، مشخص نیست پایان عکس العمل این مسئله به کجا ختم می شود، گاهی پایان این مسائل قتل و جرح است.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: بنده تعجب می کنم از کسانی که این مسائل را می بینند و می شنوند و می خوانند اما بازهم می گویند چرا حجاب آزاد نباشد و هرکسی دلش می خواهد، بی حجاب باشد؛ این حرف بدین معناست که هرکسی می خواهد ناامنی برای خودش ایجاد کند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha