جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته به حادثه تروریستی تهران اشاره کردند و گفتند: این حمله تروریستی نشان از ناتوانی و شکست داعش است و مؤسس و حامی آن عربستان و نشئت گرفته از تفکر وهابی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته به حادثه تروریستی تهران اشاره کردند و گفتند: این حمله تروریستی نشان از ناتوانی و شکست داعش است و مؤسس و حامی آن عربستان و نشئت گرفته از تفکر وهابی است.

آیت الله نابلسی: پاسخ مقاومت برای آمریکا بسیار دردناک خواهد بود

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه که در مجتمع حضر زهرا (سلام الله علیها) ایراد گردید، گفت: این روز ها با جانشفشانی بسیج مردمی عراق، ارتش سوریه، مقاومت لبنان و تمامی محورهای مقاومت  به شکست و نابودی داعش نزدیک می شویم. بخش گسترده ای از سرزمین سوریه و عراق آزاد شده و مرز های این دو کشور به هم وصل شده اند؛ در نتیجه این مسئله آمریکا و هم پیمانان آن وادار کرد تا با حمله تروریستی به بغداد و تهران پاسخ دهند و اقدامات متناقضی را نسبت به کشور های حاشیه خلیج فارس اتخاذ کردند که این اختلافات از در گیری و آشوب امنیتی هشدار می دهد.

وی ادامه داد: حملات اخیر به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی، به خاطر ناتوانی و شکست سازمانی بود که از گروهک های تروریستی حمایت کرده تا بلکه بتواند بهره ای از پیروزی ببرد اما پاسخ محور مقاومت به صورت استراتژیک و در جایی خواهد آمد که برای آمریکا و تمام کسانی که از این گروهک ها حمایت کردند، بسیار دردناک خواهد بود.

سید فضل الله: آنچه در تهران اتفاق افتاد، هدفش برهم زدن استقرار بود

سید علی فضل الله خطبه های نماز جمعه را در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) و با حضور شخصیت های علمایی، سیاسی و اجتماعی و مؤمنین بیان کرد و گفت:

ای بندگان خدا، شما و خودم را در این ماه به مهربانی، دلسوزی و احساس مسئولیت در قبال تمام کسانی که به کمک نیاز دارند و تمامی گرسنگان، تشنگان، بدهکار ها، غم و غصه دار ها و تمامی دردمندان و رنج کشیدگان توصیه می کنم تا درد ها، سختی ها و آرزو های آنان را لمس کنیم و خداوند بهترین یاور برای یاری کنندگان است و به ویژه که محبت خداوند به محبت بندگانش گره خورده است و در حدیث آمده است: «همه ي خلق عيال (خانواده و نيازمند) خدا هستند، پس محبوب ترين خلق به درگاه خدا کسي است که به عيال خدا سودي رساند».«انسان زمانی مؤمن می شود که آنچه را برای خودش دوست دارد برای برادرش نیز دوست داشته باشد و آنچه را برای خودش نپسندد ، برای او نیز نپسندد».

انسان نیاز های مردم را برطرف نکند، به اوج عبادت نمی رسد و در این صورت است که از داشته هایمان مراقبت می کنیم و با چالش ها مقابله می کنیم.

وی افزود: تروریسم نه زمان و مکان می شناسد و نه جان انسان بی گناه که به ناحق خون آن را می ریزد و آخرین آن حمله مجلس و مرقد امام خمینی در ایران بود. بسیار واضح است که این حادثه هدفش برهم زدن استقرار ایران و ضربه زدن به هیبت امنیتی و ایجاد فضای بی اعتمادی بین ساختار دینی، مذهبی و ملی و  بازارگرمی برای راه اندازی درگیری مذهبی در جهت تضعیف این کشور است.

سید فضل الله تاکید کرد: ما اطمینان داریم که ملت ایران یکپارچه پشت سر رهبر خود در مقابله با این تهاجم خواهد ایستاد و به هیچ کس اجازه نخواهد داد تا با امنیت و استقرار کشورش بازی کند و ما به همین مناسبت به خانواده های قربانیان تسلیت می گوییم و برای مجروحین طلب شفا می کنیم.

شیخ دعموش: تلاش عربستان برای تبرئه خود از تروریسم بی فایده است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب اله در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: تلاش های عربستان برای تبرئه خود از اتهام تروریسم و حمایت از تروریست ها، هرگز به نتیجه نخواهد رسید و همه چیز برای جهانیان واضح و آشکار است همانطور که کشور ها، دولت ها و رهبران می دانند، اما عربستان با اموال و قرارداد های اقتصادی و تسلیحاتی به آنان حق السکوت می دهد ،همانطور که اخیراً برای ترامپ رئیس جمهور آمریکا اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: آمریکا به درستی می داند که عربستان صادر کننده تفکر افراطی و تروریستی است و پرونده های قضایی در خصوص پادشاهان عربستان وجود دارد که آنان را متهم به دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر کرده است، هم چنین برخی مسئولین آمریکا در برابر کنگره این کشور به حمایت عربستان از تروریسم شهادت دادند و سایت "ویکی لکس" اخیراً سخنانی از هیلاری کلینتون منتشر کرده مبنی بر اینکه عربستان و قطر از داعش و گروهک های افراطی حمایت مالی و لوجستیک کرده است.

شیخ دعموش افزود: جهانیان به ویژه اروپا و غربی ها که مورد تعرض تروریسم تکفیری ها قرار می گیرند باید از دولت خود در مورد حقیقت و منبع این تروریسم جویا شوند که کدام کشور ها حامی تروریسم اند؛ چراکه اینان به درستی می دانند که عربستان سعودی تولید کننده واقعی این تروریسم است که در کنار آن برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

وی تصریح کرد: تفکر وهابی افراطی که عربستان آن را در دامن خود می پروراند و آن را تغذیه می کند، منبع خطر برای جهان است. داعش نتیجه این تفکر  است و مؤسس، تفکر، اموال، حکومت و سرکرده های آن عربستانی است و عربستان از آن برای سرنگونی دولت سوریه و ضربه زدن به ایران و نابودی جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین سوء استفاده می کرده است.

شیخ حبلی: آل سعود دست از حمایت از تروریسم بردارد

شیخ صهیب حبلی نسبت به بازگشت نا آرامی و آشوب امنیتی به اردوگاه عین الحلوه هشدار داد و خواستار پیشگیری از بروز هرگونه اقدام خشونت بار در این ارودگاه شد.

شیخ حبلی با اشاره به اینکه بحرانی که عربستان در حاشیه خلیج فارس رهبری می کند با دستور آمریکا انجام می گیرد، گفت: امیداور بودیم که عربستان به جای اینکه ادعای مبارزه با تروریسم در کشورهای دیگر کند، از حمایت مالی تروریسم دست بردارد.

وی این سوال را مطرح کرد که آیا جنگ علیه یمن و کشتار غیر نظامیان و مردم عادی در العوامیه و قطیف عربستان و سرکوب ملت بحرین، اقدام تروریستی به حساب نمی آید؟ یا اینکه با رضایت آمریکا که حق السکوت خود را در قبال جنایت های آل سعود با بستن قرارداد تسلیحاتی میلیاردی گرفته است، انجام می گیرد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha