شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جمعه در مسجد جامع کشمیر برگزار نشد

حوزه/ برای نخستین بار پس از ۷ سال، مسلمانان کشمیری اجازه برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع کشمیر در ماه مبارک رمضان را پیدا نکردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از kashmirreader، برای نخستین بار پس از 7 سال، برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع کشمیر در ماه مبارک رمضان برگزار نشد.

برای نخستین بار از سال 2010 تاکنون، نمازگزاران اجازه برگزاری نماز روز جمعه را در مسجد جامع سرینگر واقع در کشمیر، در ماه مبارک رمضان پیدا نکردند.

طبق اخبار رسیده از کشمیر، نیروهای حکومتی دولت هند از همان اوایل روز جمعه ، با گذاشتن موانع در تمامی جاده‌های منتهی به مسجد، راه‌های ورودی به آن را مسدود کردند. آن‌ها همه درهای ورودی به مسجد را قفل کرده، وسایل نقلیه دولتی نیز در خارج از دروازه اصلی مسجد قرار گرفته و مانع از ورود افراد به این محل شدند.

درحالی که نماز روز جمعه در ماه مبارک از اهمیت بالایی در میان مسلمانان برخوردار می‌شود، نمازگزاران زیادی از نقاط مختلف کشمیر برای حضور در این مراسم آمده بودند.

علی محمد که برای نماز روز جمعه حضور یافته می‌گوید: من از باچپورا به اینجا آمدم تا در نماز روز جمعه شرکت کنم اما دیدم که درهای مسجد قفل هستند. من هرگز تصور نمی‌کردم که آن‌ها مسجد را در ماه رمضان مهر و موم کنند. این اتفاق تنها یک بار و در سال 2010 اتفاق افتاد.

محمد رمضان یکی از متولیان مسجد نیز در این باره به خبرنگاران گفت: جلسه هماهنگی یک روز قبل از نماز جمعه برگزار شده بود. کارکنان نظافت مسجد در حالت آماده باش به سر می‌بردند و ما خودمان را برای هر گونه پیش آمدی آماده کرده بودیم. تمامی احتمالات را ارزیابی کردیم. انتظار داشتیم در صورت بالا بودن جمعیت خیمه‌هایی را برای مردم برپا کنیم.

سال گذشته تنش‌ها و درگیری‌ها در کشمیر منجر به تعطیلی مسجد جامع سرینگر به مدت تقریبا 4 ماه شد. این مسجد در قرن 15، توسط سلطان اسکندر، از پادشاهان مسلمان ساخته شده و هر جمعه کانون تظاهرات مردمی در سرینگر محسوب می‌شود. مسجد جامع سرینگر سال‌ها در دوران حکومت سیک‌ها و دوگراها در کشمیر به حالت تعطیل درآمده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha