چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 417712
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
نخست وزیر ژاپن ضیافت افطاری برگزار کرد

حوزه/ شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز جمعه میزبان یک ضیافت «افطاری» در دفتر خود در توکیو با حضور سفرا و دیپلمات‌های ۳۸ کشور و منطقه بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از japantoday، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز جمعه میزبان یک ضیافت «افطاری» در دفتر خود در توکیو بود و از سفرا و دیپلمات‌های 38 کشور و منطقه مختلف برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمد.
به گفته وزارت خارجه ژاپن، نخست وزیر در این ضیافت افطاری به مهمانان خود گفت: روح اسلام با ارزش‌هایی که مردم ژاپن آن‌ها را محترم می‌شمارند، مشترکات زیادی دارد.
در این مراسم مسلمانان پس از غروب آفتاب، در ضیافت افطاری شرکت کرده و روزه خود را باز کردند. ماه رمضان امسال در ژاپن در 27 می 2017 آغاز شد.
دفتر نخست وزیری ژاپن از سال 2005 تاکنون هر سال ضیافت افطاری را با حضور مسلمانان برگزار می‌کند. در سال 2005 جونیچیرو کویزومی، 56مین نخست وزیر ژاپن میزبان نخستین ضیافت افطاری برای مسلمانان بود.
اسلام در ژاپن
ژاپن کشوری در شرق آسیا است که یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و تعداد مسلمانان در آن به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد که ۹۰ درصد از آنها از کشورهای اندونزی، پاکستان، ایران و بنگلادش به این کشور مهاجرت کرده‌اند و ۱۰ درصد مابقی ژاپنی‌ هستند.  مسلمانان در ژاپن دارای مسجد و مراکز اسلامی هستند و می‌توانند شعائر دینی خود را به جا آورند. تعدادی شیعه نیز در این کشور زندگی می‌کنند که اکثراً از مهاجران کشورهای دیگر مثل ایران و پاکستان هستند. البته شیعیان بومی نیز در این کشور وجود دارند که محمد ساوادا مترجم قرآن کریم به زبان ژاپنی از جمله این افراد است.
از این تعداد مسلمان، بر اساس آمار مجمع جهانی اهلبیت(ع) در سال ۲۰۰۸، جمعیت شیعیان این کشور ۲۵.۰۰۰ نفر یعنی حدوداً ۰.۰۱ درصد از کل جمعیت است، اما انجمن دین و زندگی اجتماعی، در سال ۲۰۰۹ شیعیان ژاپن را کمتر از ۱.۸۳۰ برآورد کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha