پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 417723
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
گزیده کتاب شناسی تاریخ تشیع

حوزه/ کتاب گزیده کتاب شناسی تاریخ تشیع نوشته مصطفی صادقی و حامد قرائتی به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در دهه هاى اخیر موضوع شیعه شناسى و آشنایى با پیشنیه تاریخى این مذهب، محافل علمى جهان را به خود متوجه کرده و اهداف سیاسى و استعمارى به خصوص پس از انقلاب اسلامى و همچنین حوادث عراق سبب شد شیعه و تاریخ آن، کانون توجه جهانیان و مراکز علمى آنان قرار گیرد.

کتاب های معرفی شده در گزیده کتاب شناسی تاریخ تشیع به موضوعاتی چون پیدایش تشیع، اوضاع شیعه در عصر ائمه و دوران غیبت، دولت‌های بزرگ و کوچک شیعی مذهب، نقش شیعیان در تدوین و گسترش علوم، تاریخ فرقه های شیعی ،تاریخ محلی و پراکندگی جغرافیایی شیعه در جهان، شخصیت های شیعه و برخی موضوعات دیگر می‌پردازد.

کتاب حاضر دارای هشت فصل می باشد که بخش‌های اصلی این کتاب عبارتند از: فصل اول: کلیات؛ فصل دوم: تاریخ عمومی؛ فصل سوم: تاریخ سیاسی؛ فصل چهارم: فرهنگ و تمدن؛ فصل پنجم: تاریخ فرقه‌ها و انشعابات فکری؛ فصل ششم: تاریخ محلی؛ فصل هفتم: شخصیت‌شناسی و فصل هشتم: تاریخ اجتماعی.

در این کتاب سعی شده است آثاری که حجم غالب آنها به موضوعات تاریخی شیعیان و مذهب تشیع اختصاص دارد معرفی و به جامعه علمی ارائه شود.

علاقمندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، میدان شهداء، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (نشر پژوهشگاه) مراجعه کرده و یا با تلفن: 37832834-025 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha