پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز با حضور مسئولان ستاد دیه کشور مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای گلریزان زندانیان قم اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مسئولان ستاد دیه کشور ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشتند: ما در دعای ماه رمضان به 14 طائفه دعا می کنیم که یکی از آنان آزادی اسیران است؛ معنای این دعاها فقط صرف دعاکردن ما نبوده و برای یادآوری است؛ بلکه باید به کمک این افراد رفته و در این أمر خیر شرکت نماییم.

ایشان ابراز داشتند: اگر کسی توانایی داشته باشد و دین خود را نپردازد، باید به زندان برود؛ اما اگر کسی توانایی پرداخت ندارد، نباید به زندان برود ،  باید ریشه این مسئله را خشکاند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: افراد ناتوان، مصداق واضح «ذو عسره» بوده و نباید در زندان بیافتند؛ قانون اسلام آن است که معسر نباید در زندان رفته و باید برای افراد مشکوک یا اشخاصی که توانایی مالی دارند، جریمه زندان انجام گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه باید اولویت ها را در آزادی زندانی ها در نظر گرفت، تصریح کردند: البته ما می دانیم که شما اولویت ها را در نظر می گیرید؛ اما از باب تأکید بیان می کنیم که باید اشخاص گرفتار یا افرادی که بدهی کمتری دارند، در اولویت قرار گرفته و آزاد شوند.

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: باید لیست های گوناگونی تهیه کنید تا افراد بر اساس اولویت ها آزاد شده و گاهی هم این لیست ها را به ما بدهید تا برنامه ای برای آنان داشته باشیم.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشتند: فعالیتی که شما برای برپایی گلریزان در پیش گرفته اید، خوب است؛ اما اگر نشریه ای برای اطلاع رسانی داشته و آمارهایی از آزادی ها ارائه دهید، اثرگذاری خواهد داشت؛ امروز اطلاع رسانی حرف اول را زده و خبررسانی مناسب، بسیار گره گشاست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: ما نیز برای گلریزان قم، مبلغ 50 میلیون تومان در نظر گرفته ایم که تقدیم شما خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha