جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ختم حجت الاسلام والمسلمین اسدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر ضرورت الگوگیری از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، گفت: کامل ترین اسوه برای بشر امروزی پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری، ظهر امروز در مراسم ختم حجت الاسلام و المسلمین اسدی در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره) همدان بیان داشت: اسوه در زندگی بشر ضرورت دارد و خداوند متعال نبی مکرم اسلام(ص) را برای اتمام حجت اسوه قرار داد.

وی در ادامه افزود: خواهش های نفسانی فراوان است و اگر الگو در میان انسان نباشد، انسان ها به بیراهه می روند و کامل ترین اسوه برای بشر امروزی پیامبر اکرم(ص) است.

وی ادامه داد: الگوی انسان ها باید انسان و همانند خودشان باشد؛ عده ای از اعراب می گفتند که راهنمایان الهی باید از فرشته ها باشند، ولی حرف اشتباه است و اسوه باید هم سنخ با انسان ها باشد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به جایگاه علما خاطرنشان کرد: انسان های متقی نیز همانند نبی مکرم اسلام(ص) در مرتبه خودشان برای ما اسوه و الگو هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم عادی نیاز به معجزه دارند، اما اهل علم و درک از فضایل اخلاقی، افراد را می شناسند، خواص از نکته های اخلاقی که از شق القمر بالاتر است درس می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم اسدی، ابراز داشت: حجت الاسلام و المسلمین اسدی مزین به اخلاق نبوی بود و طلاب علوم دینی باید از اساتید خود الگو برداری کنند.

وی با بیان اینکه ایمان و تقوا انسان ها را محبوب می کند افزود: حجت الاسلام و المسلمین اسدی به واسطه علم محبوب نشد، بلکه او ایمان محکمی داشت و فردی متقی بود.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به نیاز جامعه به مبلغان مستعد، بیان داشت: حوزه های علمیه و طلاب باید با جدیت برای دین فعالیت کنند و خداوند متعال در این راه ما را کمک می کند.

وی در پایان گفت: مرحوم اسدی در شرایط سخت شهرستان و با سختی های فراوان به این جایگاه رسید و طلاب علوم دینی باید از وقت خود به نحو احسن استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha