جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حبیب باقری

حوزه/ معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ انفاق حسنی در جامعه، گفت: امام حسن مجتبی (ع) در بحث انفاق در تاریخ زبانزد بوده اند.

حجت الاسلام حبیب باقری در گفتگو وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، اظهار داشت: «مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِأئَةُ حَبَّةٍ وَ اللّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ». «کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، بسان بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه یک صد دانه باشد، و خداوند برای هر کسی بخواهد دو یا چند برابر می کند(رحمت) خدا وسیع و او دانا است».

معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: سخاوت کریم اهل بیت (ع) حضرت امام حسن مجتبی (ع) به بهانه های مختلف همه را از خوان کرم خویش بهره مند می ساخنه و آن قدر می بخشیده تا شخص نیازمند بی نیاز گردد. حضرت  دو مرتبه تمام ثروت خود را در راه خدا خرج کرد و سه مرتبه همه اموالش را به دو نیم تقسیم کرد.

وی در ادامه به روایتی از حضرت امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: باز نگه داشتن راه عبور و مرور مردم، از بین بردن سد معبر، عیادت مریض، و امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق انفاق است.

معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه به آثار و برکات انفاق اشاره کرد و بیان داشت: از آثار این مهم انفاق می توان به افزایش رزق و روزی، تعادل اقتصادی بین اقشار مختلف و آرامش روحای و روانی می توان اشاره کرد.

حجت الاسلام باقری به آثار اخروی انفاق اشاره کرد و گفت: انفاق آثار اخروی فراوانی همانند آمورزش گناهان (لَأُکَفِّرَنَّ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ) و خیر و سعادت ابدی (أُولئِکَ لَهُمْ عُقْبَي الدَّارِ ) به دنبال خود دارد.

وی تاکید کرد: باید از امام حسن مجتبی (ع) بیاموزیم، نسبت به اطرافیان خود حسن مسئولیت پذیری با نگاه مهربانه تری از قبل داشته باشیم تا متصوف به صفات الهی و اولیاء الهی شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha