پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معصومه آقاپور علی‌شاهی

حوزه/ اگر ما به اقتصاد اسلامی توجه کرده و در آن مواردی همچون خمس، زکات، کسب حلال و .. را رعایت نماییم، قاعدتا چیزی به اسم فقر نخواهیم داشت و اگر از این موارد دورتر شویم قطعا شرایط سخت‌تر می‌شود.

معصومه آقاپور علی‌شاهی، در حاشیه بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نفش نمایشگاه قرآن در پیشبرد اهداف قرآنی اشاره کرد و گفت: ابتدا باید از نقش رسانه در پوشش نمایشگاه قرآن تشکر کرد؛ اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها می‌تواند‌ برای جوانان و نوجوانان ما برای تعامل بیشتر با آموزه‌های دینی تاثیرگذار باشد؛ زیرا یادآوری قرآن می‌تواند به یادگیری جامعه کمک کند.

این نماینده خانه ملت در رابطه با اقتصاد مقاومتی در آموزه‌های قرآنی افزود: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم آن است که اسلام به آموزه‌های دینی و دنیوی توجه دارد؛ داستان‌های قرآنی ما نیز در بسیاری از موارد به مسائل اقتصادی اشاره دارند، برای نمونه در داستان هجرت پیامبر(ص) به مدینه ایشان در اولین اقدام، بازار اسلامی را به راه انداخته و دست یهودیان را از بازار کوتاه کردند.

خانم آقاپورعلی شاهی ادامه داد: اگر ما به اقتصاد اسلامی توجه کرده و در آن مواردی همچون خمس، زکات، کسب حلال و .. را رعایت نماییم، قاعدتا چیزی به اسم فقر نخواهیم داشت و اگر از این موارد دورتر شویم قطعا شرایط سخت‌تر می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با بانکداری اسلامی در ایران تاکید کرد: در مجلس دهم ما بیشتر به دنبال اجرای طرح اصلاح امور بانکی بودیم، در این طرح افراد در مشارکت‌های اقتصادی با بانک مشارکت نموده و از سود به یک اندازه بهره می‌برند.

این نماینده مجلس در رابطه با اقدامات تروریستی شهر تهران خاطرنشان کرد: این اقدام کاملا از یک پازل از پیش تعیین شده طراحی شده بود؛ 100 هزار میلیارد بحران اقتصادی آمریکا باید با فروش تسلیحات نظامی به کشورهایی چون قطر و عربستان جبران شود؛ در مقابل، این خریدها باید در یک جا هزینه شده و از این رو بحران‌های قطر و اقدامات تهران قربانی این هزینه‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ایران با وحدت بیش از پیش خود می‌تواند در مقابل این بازی سیاسی بایستد تصریح کرد: کشورهای غربی ادعای دموکراسی را دارند و این درحالی است که آنها همه چیز را از زاویه اقتصادی می‌بینند، در اصل دموکراسی از نگاه آنها همراه با سیاست‌های اقتصادی است.

وی گفت: همه مسمانان باید آگاه باشند و از جنگهای منطقه‌ای دست بردارند و به صورت متحد با هم در مقابل گروه‌های تروریستی چون داعش بایستند و بازار تسحیلات را برای همیشه در کشورهای اسلامی از بین ببرند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha