جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی

حوزه/ آن چیزی که سبب صلح امام حسن مجتبی(ع) شد، خیانت نزدیکان امام به ایشان بوده است.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قائینی، در مراسم جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در جمع طلاب این شهرستان، اظهار داشت: آن چیزی که سبب صلح امام حسن مجتبی(ع) شد، خیانت نزدیکان امام به ایشان بوده است.
وی تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) در موقعیتی قرار گرفته بود که بخاطر اطرافیان صلح کرد؛ ایشان می فرماید من فرزند امیر مومنان علی(ع) هستم و از جنگ نمی ترسم.
استاد حوزه علمیه همدان گفت: بعد از صلح معاویه، آن ملعون خواست امام حسن(ع) را مورد اذیت لسانی قرار دهد که به ایشان گفت: من به سبب محبوبیت حداکثری بهتر از تو هستم.
وی در ادامه با اشاره به پاسخ امام حسن(ع) نسبت به اطرافیان معاویه ابراز داشت: امام حسن (ع) گفت ای پسر هند جگر خوار، کسانی که اطراف تو و مطیع تو هستند از گنهکاران بوده و عده ای نیز از ترس جان با تو بیعت کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین قائینی با بیان اینکه مردم در حق اهل بیت(ع) بدی های فراوان کرده اند، اظهار داشت: هیچ کس یارای مقایسه با اهل بیت عصمت و طهارت را ندارد و بزرگترین مشکل مردم آن زمان مقایسه حق با باطل بود.
وی با بیان اینکه سران بنی امیه از بدترین افراد آن زمان بودند، گفت: یکی از رذائل سران بنی امیه آن بود که آنها نسب درست و حسابی نداشته و معلوم نبود که پدر آنها کیست؛ به همین سبب، امام حسن(ع) معاویه را پسر هند جگر خوار می خواند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قائینی با اشاره به معنی صحیح حق، خاطرنشان کرد: حق و باطل را کتاب خدا تعیین می کند و رای مردم  را   نمی توان در این مسأله دخیل دانست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha