شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مدرسی گفت: باید از تمام امکانات برای برگزاری این آئین معنوی بهره برداری کرد زیرا این سفر به عنوان سفری معنوی در راه تکامل انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در نخستین جلسه توجیهی زائران بیت الله الحرام که صبح امروز در مسجد حظیره یزد برگزار شد، گفت: باید از تمام امکانات برای برگزاری این آئین معنوی بهره برداری کرد؛ زیرا این سفر به عنوان سفری معنوی در راه تکامل انسان است.

امام جمعه حومه شرقی یزد ادامه داد: باید با خلوص نیت و آگاهی در این سفر پر خیر و برکت پا بگذاریم تا شامل رحمت الهی قرار گرفته و به عنوان یک سفر معنوی، سیاسی و عبادی از آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم حدود سی آیه در مورد حج مطرح شده است، افزود: حج جایگاه و عظمت خاص و ویژه ای در قرآن کریم دارد؛ به طوری که از همه واجبات با اهمیت تر است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان حدیثی از امام جعفر صادق (ع) خاطر نشان کرد: جایگاه حج برتر از نماز و روزه است زیرا انسان در نماز چند ساعت، در روزه یک روز را از خانواده جدا و به عبات مشغول می گردد؛ ولی در سفر حج برای مدت طولانی از خانواده و وطن خود جدا شده و به عبات مشغول است.

وی با تاکید بر اینکه سفر حج برای کسب مال و تجارت نیست و هیچ عبادتی جایگزین آن نمی شود، گفت: هیچ فریضه ای معادل حج نبوده و همه فرایض در این سفر معنوی و پررمز و راز خلاصه شده اند.

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به اینکه در مناسک حج بین هیچ کدام از مذاهب اختلافی وجود ندارد و حج دارای جایگاه رفیعی است، عنوان کرد: همه انبیاء الهی حج انجام داده اند و حج یک فریضه بین ادیانی است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در پایان یاد آور شد: حضرت امیر المومنین (ع) در خطبه 192 نهج البلاغه عظمت این سفر الهی را بیان کرده است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha