جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام یک هزار و ۱۴۰ روحانی مبلغ برای حضور و اجرای برنامه‌های لیالی قدر امسال به مساجد این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: یک هزار و ۱۴۰ روحانی مبلغ در برگزاری برنامه‌های احیاء شب‌های قدر امسال در سراسر استان مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه مراسم احیای شب‌های قدر در تمام مساجد سطح شهر، بخش‌ها و روستاهای استان خراسان شمالی برگزار می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال برنامه‌های لیالی قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ صبح در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: ۳۸۳ نفر از این تعداد مبلغ در بجنورد، ۱۲۶ نفر در اسفراین، ۱۰۳ نفر در فاروج، ۱۱۸ نفر در مانه و سملقان، ۱۱۴ نفر در شیروان، ۴۶ نفر در جاجرم، ۳۹ نفر در گرمه، ۱۷ نفر در سنخواست و در راز نیز  ۲۹ روحانی برنامه‌های احیای لیالی قدر را در مساجد بر عهده‌ دارند.

وی اظهار داشت: این روحانیون در دو بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت، بیان احکام، قرائت قرآن و ادعیه و همچنین دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای احیای این ایام به فعالیت می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: طی سال‌های گذشته برنامه‌های لیالی قدر به‌طور مشترک و خانوادگی برگزار می‌شد؛ اما امسال قسمت خواهران و برداران به صورت جدا به اجرای برنامه‌های این شب می‌پردازند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز بیست و یکم ماه رمضان مصادف با روز جمعه است، تمامی مراسمات عزاداری و هیئت‌های مذهبی بجنورد در محل مصلی امام خمینی (ره)  این شهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به فضیلت شب‌های قدر گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمند است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است، در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است، عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، اظهار داشت: در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است، خاطرنشان کرد: مراسم احیای شب‌های قدر نیز امسال با حضور گسترده مردم و اجرای برنامه‌های ویژه در تمام مساجد شهری و روستایی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha