جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تئاتر سلسلة الذهب

حوزه/ معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تئاترهای خیابانی در مساجد استان کرمانشاه تا ۲۵ خردادماه برگزار می شود.

محسن کرمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به ماه مبارک رمضان و ضرورت اجرای برنامه مذهبی و دینی در سطح استان، گفت: ظرفیت ماه رمضان برای انجام کارهای هنری در قالب دینی و مذهبی بسیار بالاست، لذا مسئولان باید قدر این ماه و پتانسیل مذهبی آن را بدانند.

معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: مساجد از صدر اسلام محل حل و فصل امور دینی مسلمین بوده است و در این ماه می توان با اجرای برنامه های مذهبی در قالب هنر، جوانان و نوجوانان را به این مکان مقدس دعوت کرد.

کرمیان ادامه داد: در این ماه مبارک با همیاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، روحانیون، طلاب و جمعی از فعالان مذهبی و دینی طرح تئاتر خیابانی در مسجدهای کرمانشاه برگزار می شود.

معاون قرآن و  عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: این برنامه های مذهبی ـ هنری در مساجد نورالمهدی، چهارمین شهید محراب، ثارالله در این ماه برگزار می گردد.

وی عنوان داشت: این نمایش های خیابانی با عنوان «آفریقای ایرانی» به کارگردانی «علی حسن نوری» و نقالی «جنگ خندق» توسط «هومن روحتافی» اجرا می گردد.

گفتنی است که این تئاترهای خیابانی در مساجد کرمانشاه پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha