پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ، اصلاح سبک زندگی را یکی از ثمرات و برکات بهره گیری درست و مناسب از فیوضات ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که ماه مبارک رمضان یک فرصت استثنایی برای تقرب به سوی خدا و رفع ایرادات و نقاط ضعف باطنی و درونی در انسان است، ابراز داشت: ما در این ماه باید قبل از هر چیز بیندیشیم که به راستی سبک زندگی مان چه ایراداتی دارد و تا چه حد از آموزه های ناب دینی و سبک زندگی اسلامی فاصله داریم تا بعد با شناخت درست بتوانیم در مسیر اصلاح آن ها گام برداریم.

وی افزود: بی شک یکی از ایرادات اصلی در این باره ، وجود اختلافات، کدورت ها و کینه ها در بین اعضای قوم و خویشان است و لذا ماه رمضان فرصتی است تا به بهانه برپایی مراسم های افطاری و انجام صله رحم در مسیر رفع این نقاط ضعف گام برداریم.

رییس دانشگاه قم با بیان این که رمضان همچنین فرصت مغتنمی است تا نگاهی دیگربار به عمر سپری شده داشته باشیم، گفت: این ماه عزیز در حقیقت فرصت نابی است از این حیث که ما درباره گذشته خود به طور جدی فکر کنیم و ببینیم که چقدر از عمر ما گذشته و تاکنون چه برنامه ای داشته و در نهایت این که چه آینده و سرنوشتی پیش روی ماست .

وی اضافه کرد: حضور در محافل و مجالس دینی و معنوی در این ماه و به خصوص انس با قرآن و ادعیه و مناجات باعث می شود که هم سبک زندگی مان رنگ و بوی دینی و الهی پیدا کند و هم این که به تدریج زمینه ای فراهم شود تا خصیصه های نامطلوب اخلاقی و رفتاری خود را در پرتو قرآن و عترت و توجه به خدای متعال اصلاح نماییم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha