شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ همه انسان‌ها از هر قشر و گروهی می‌توانند در شب قدر با حضور خالصانه به درگاه خداوند و طلب مغفرت از خیر این شب‌ها بهره ببرند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: شب قدر بر اساس فرمایش خداوند سبحان از هزار ماه برتر است؛ از این‌ رو باید مردم قدر این ایام را بدانند.

وی با بیان اینکه شب قدر بهترین شب در نزد مؤمنان است، افزود: این شب پرفضیلت و عظیم، بهترین فرصت برای انسان است تا زنگار به وجود آمده از گناهان در طول یک سال را به وسیله راز و نیاز و استغفار و توبه به درگاه خداوند متعال پاک کرده و بهترین تقدیر را برای خود رقم بزند.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: همه انسان‌ها از هر قشر و گروهی می‌توانند در شب قدر با حضور خالصانه به درگاه خداوند و طلب مغفرت از خیر این شب‌ها بهره ببرند.

وی استغفار مداوم، تلاوت قرآن و شب‌زنده‌داری را از جمله آداب شب قدر عنوان کرد و با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) گفت: این امام همام می‌فرمایند: هر کسی شب قدر را احیا کند، گناهان او آمرزیده می‌شود؛ اگرچه به تعداد ستارگان آسمان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برپایی مراسم شب‌های قدر در تفرجگاه‌ها شایسته نیست، اظهار داشت: برخی از گروه‌ها به دنبال برگزاری مراسم شب‌های قدر در تفرجگاه‌ها هستند؛ اما با توجه به اینکه مصلی حضرت امام خمینی (ره)، حرم حضرت سید عباس(ع) و مساجد برای برپایی این مراسم آماده شده‌اند، برگزاری مراسم شب‌های قدر در تفرجگاه‌ها چندان مناسب نیست.

وی افزود: مراسم احیاء شب‌های قدر و شهادت مظلومانه امیرالمؤمنین امام علی (ع) با حضور عاشق و مؤمنان شهرستان بجنورد در مساجد، مصلای امام خمینی (ره) این شهر و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی در پایان خاطرنشان کرد: اقامه نماز قضا 100 رکعتی، قرائت دعای جوشن کبیر، تلاوت قرآن، برپایی مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) سخنرانی روحانیون و کارشناسان مذهبی، به سر گرفتن قرآن و ... از جمله برنامه‌هایی است که در شب‌های قدر در این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha