جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف استان یزد

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: اولین وقفنامه مرتبط با ماه مبارک رمضان در یزد وقفنامه سید رکن الدین با قدمت ۷۱۰ ساله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام حسین زارع  زاده صبح امروز در جمع کارکنان اداره اوقاف استان یزد از وجود افزون بر یک‌ هزار موقوفه با نیات مرتبط با ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

مدیر کل اوقاف استان یزد تصریح کرد: این موقوفات در موضوعات و نیات مختلفی از جمله تهیه گلاب مسجد در ماه رمضان، خرید روغن چزاغ مسجد در این ماه یا روضه‌خوان و تعذیه‌گردانی در شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان، پرداخت اجرت واعظ در این ماه، ختم قران، برگزاری جلسات قران و دعا، مراسم احیاء، پخت نان، اطعام و افطار روزه‌داران، توزیع شیرینی و خرما در مسجد در ماه مبارک رمضان می باشد.

وی قدیمی‌ترین موقوفات ماه مبارک رمضان در استان را مربوط به وقف‌نامه «سیدرکن الدین» متوفی 728 هجری قمری دانست که در ارتباط با کمک به طلاب علوم دینی و افطار روزه ‌داران در شب‌های لیله القدر در مسجد جامع کبیر می باشد.

حجت الاسلام زارع  زاده گفت: موقوفات مربوط به «سید رکن الدین» و فرزندش «سید شمس الدین» که دو تن از امامزادگان معروف استان هستند پس از یک وقفه‌ی طولانی از سوی کارشناسان اوقاف در حال بررسی است؛ ولی با توجه به حجم بالای این موقوفه زمان زیادی را می‌طلبد.

مدیر کل اوقاف استان یزد در پایان اظهار داشت: موقوفه مذکور در حال شناسایی رقبات و تهیه مقدمات برای ثبت سامانه اوقاف است و تاکنون رقباتی از این وقف‌نامه در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، تفت و یزد شناسایی شده است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha