جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ مولوی فاروقی با اشاره به این نکته که همه افراد در طول سال قصورات و گناهانی را مرتکب شده اند، گفت: در حقیقت، شب قدر بهترین فرصت جبران کوتاهی ها و گناهان گذشته است.

مولوی غلام حیدر فاروقی در  گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در رابطه با فضیلت های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه مبارک، ماه خودسازی و ماه پیروزی بر شیطان و رسیدن به کمال بندگی و انقلاب در روح و جسم است.

وی ماه رمضان را، ماه تقویت رابطه بندگان با خدا دانست و افزود: بر کسی پوشیده نیست که ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت گناهان و  نزول رحمت واسعه الهی و همچنین آزاد شدن از آتش جهنم است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که شیاطین در ماه مبارک رمضان در غل  و زنجیر هستند، تصریح کرد: این ماه، ماهی است که ما می توانیم  نقصان ها و تقصیرات یازده ماه گذشته را جبران نماییم.

مولوی فاروقی با اشاره به این که گرفتن روزه در این ماه مبارک بر افراد واجب شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس آیات و روایات متعدد؛ هدف از این روزه آن است که افراد، متقی و پرهیزکار شوند.

وی با بیان این که واژه "تقوا" بیش از 300 مرتبه در قرآن آمده است، ابراز  کرد: دلیل این امر آن است که تقوا هدف همه عبادتهاست؛ یعنی روزه همان طور که هدف جنبی دارد، دارای هدف نهایی نیز هست.

مولوی  فاروقی هدف جنبی روزه را تزکیه نفس و اصلاح باطن و آموختن اخلاق نیکو دانست و متذکر شد: هدف نهایی روزه نیز مانند همه عبادت ها، تقواست.

وی از  ماه مبارک رمضان، به عنوان بزرگ ترین و مبارک ترین ماه ها یاد کرد و ابراز  کرد: هر کار نیک در این  ماه، 70 برابر ماه های دیگر ثواب و فضیلت دارد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ضمن اشاره به وجود شب پرفضیلت قدر در ماه  مبارک رمضان، مطرح کرد: شب قدر، بهترین فرصت برای نزدیک شدن به پروردگار، توجه  و توسل  و همچنین شب پیوند با ولایت است.

مولوی فاروقی ادامه داد: شب قدر، فرصتی استثنایی  و طلایی برای  تعیین سرنوشت انسان ها و همچنین گشایش در کار و مشکلات است.

وی  از "قرآن" به  عنوان نسخه شفابخش برای همه دردهای بشریت و جوامع یاد کرد و گفت: هرچه عظمت قرآن بیشتر شناخته شود، بیشتر به اهمیت شب قدر پی می بریم.

مولوی فاروقی با اشاره به  این نکته که همه افراد در طول سال قصورات و گناهانی را  مرتکب شده اند، اظهار داشت: در حقیقت، شب قدر بهترین فرصت جبران کوتاهی ها و گناهان گذشته است.

وی یادآور شد: کمک به افراد نیازمند در تمام روزهای سال لازم است، ولی این مهم، در ماه مبارک رمضان به عنوان یک اقدام خیر و پسندیده بایستی مورد توجه ویژه قرارگیرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha