جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ مدرار حبال مفتی صور لبنان

حوزه/ شیخ مدرار حبال مفتی شهر صور لبنان در مراسم افطاری بر اهمیت ماه مبارک رمضان در تهذیب و تزکیه نفس تاکید کرد و گفت: تمسک به اصول انسانیت و ایمان، موجب رشد انسان و جامعه می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ مدرار حبال مفتی شهر صور لبنان در مراسم افطاری بر اهمیت ماه مبارک رمضان در تهذیب و تزکیه نفس تاکید کرد و گفت: تمسک به اصول انسانیت و ایمان، موجب رشد انسان و جامعه می شود.

وی افزود: ما باید به اصولی توجه کنیم که به انسان می آموزد  تا با خود، همسایه و جامعه به خوبی رفتار کند. ما در ماه رحمت و ماه قرآن باید  به خودمان رجوع کنیم و به آنچه ایمان داریم عمل کنیم، نه اینکه بگوییم و عمل نکنیم.

شیخ حبال تصریح کرد: ما باید در دوره ای که مادیت و خود خواهی همه گیر شده، به اصول ایمان روی بیاوریم تا مایه رشد جامعه خود شویم. از مهم ترین اصول ایمان این است که انسان، هم نوع خود را درک کند و به او نیکی کند و برای جاودانگی در بهشت تلاش کند؛ اما انسان برای جاودانگی نیاز دارد تا هم چون یک انسان واقعی زندگی کند و ارزش ها را حفظ نماید. از دیگر اصول ایمان این است که انسان دیگران را دوست داشته باشد و خیرخواه آنان باشد. برای گسترش خیر و خوبی در جامعه تلاش کند، همانگونه که برای خانواده خود قدم بر می دارد. باید در ماه رمضان به خودمان رجوع کنیم، امید است که موجب رشد جامعه خود شویم لذا ما به این مراجعه دعوت شدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha