چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رمضان قادروف رئیس جمهور چچن

حوزه/ رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن از دخالت آمریکا در امور داخلی کشورهای دیگر انتقاد کرد و گفت: نیمی از مردم جهان به خاطر دموکراسی شما، جان باخته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن از دخالت آمریکا در امور داخلی کشورهای دیگر انتقاد کرد و گفت: نیمی از مردم جهان به خاطر دموکراسی شما، جان باخته اند.

وی افزود: تمامی مؤسسات حمایت از حقوق بشر آمریکا، تنها سیاه نمایی و نوعی نفاق است.

سخنان قدیروف در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه آمریکا بود که خواستار تضمین امنیت "مراد امیرییف" ورزشکار شده بود.

رمضان قدیروف در شبکه ارتباط اجتماعی نوشت: بیانیه وزارت خارجه آمریکا، تنها تلاشی است برای توهین به روسیه و بر هم زدن استقرار کشور.

وی افزود: دعوت آمریکا برای تأمین امنیت "امیرییف" به خاطر نگرانی و ترس از سرنوشت وی نیست بلکه به خاطر فرصت طلبی برای ضربه زدن به روسیه است.

قدیروف تاکید کرد که "امیرییف" در کنفرانسی مطبوعاتی به صراحت اعلام کرد که زندگی اش در معرض خطر نیست.

رئیس جمهور چچن از آمریکا خواست تا به امور داخلی خود بپردازد و اگر می خواهد بزرگواری خود را نشان دهد، زندانیان را آزاد کند.

شایان ذکر است که "مراد امیرییف" ورزشکار و کشتی گیر روسی در روسیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و کمیته های امنیت چچن به اتهام استفاده از گذرنامه تقلبی برای وی قرار تعقیب و بازداشت صادر کرده بود.

مقامات بلاروس نامبرده را بازداشت و تحویل روسیه دادند و در 19 خرداد با قرار کفالت و تعهد به عدم سفر  آزاد شد و در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که هیج خطری برای خود یا نزدیکانش در چچن احساس نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha