چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه رمضان در اهواز

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، شب‌های قدر را فرصتی طلایی برای شستشوی آینه دل توصیف کرد و گفت: این شب‌ها بهترین فرصت برای جایگزین خوبی‌ها به‌جای بدی‌ها، صلح و صفا به‌جای اختلاف و تفرقه و احسان و نیکی به‌جای ظلم و ستم، است که می‌توانید سعادت خود را در آن تضمین کنید.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به در پیش بودن شب‌های لیالی قدر، بر ضرورت بهره‌وری جوانان از فرصت‌های بسیار ویژه قدر تأکید کرد و اظهار داشت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند متعال در قرآن کریم از آن به بزرگی یاد نموده و سوره‌ای نیز به نام «قدر» نازل فرموده است.

وی با بیان اینکه شب قدر، شب نزول قرآن و فرود آمدن ملائکه الله است، گفت: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد؛ چراکه این شب، شب نزول قرآن و فرود آمدن ملائکه الله است و به همین دلیل نیز عبادت آن شب برتر از عبادت هزار ماه می‌باشد.

این کارشناس دینی، با تأکید بر اینکه در شب‌های قدر مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، به اعمال این شب‌های با فضیلت اشاره کرد و بیان داشت: ملائکه در این شب بر زمین فرود آمده و نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند! پس تا می‌توانید در شب‌زنده‌داری‌های لیالی قدر، تلاوت قرآن، مناجات و عبادت را به‌جای آورید.

حجت‌الاسلام منصوری، به روایتی از پیامبر اعظم(س) اشاره و تصریح کرد: حضرت در تفسیر سوره «قدر» فرموده‌اند که «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود.»

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، شب‌های قدر را فرصتی طلایی برای شستشوی آینه دل توصیف کرد و افزود: این شب‌ها بهترین فرصت برای جایگزین خوبی‌ها به‌جای بدی‌ها، صلح و صفا به‌جای اختلاف و تفرقه و احسان و نیکی به‌جای ظلم و ستم، است که می‌توانید سعادت خود را در آن تضمین کنید.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر زمانی ویژه برای آشتی با خداوند متعال است، گفت: در شب‌های قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت کرده و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد! پس چه توفیقی بالاتر از اینکه آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم!؟.

حجت‌الاسلام منصوری، در پایان با تأکید بر توجه به مضامین ادعیه‌های لیالی قدر، اظهارداشت: دعاهای شب‌های رمضان، به‌ویژه لیالی قدر مجموعه‌ای روشنی‌بخش است که با تکرار تلاوت آن‌ها، آموزش‌های آن‌ها به‌صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند! پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آن‌ها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌ شده در دعاها گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha