پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: مباحث اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما آنچه در سطح جامعه تاثیرگذار می باشد، عمل به مساله اخلاق و رفتار اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه شب گذشته در مراسم گردهمایی گروه تبلیغی سراج همدان بیان داشت: برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی فعالیت های فراوان جهادی از سوی مبلغان دینی صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های شهید احسان تقی پور ابراز داشت: این شهید در خانواده ای ضعیف به دنیا آمد؛ ولی با روحیه جهادی در راه تبلیغ سخنان امام راحل فعالیت می کرد.

وی در ادامه با اشاره به اخلاق عملی این شهید بزرگوار اظهار داشت: ایشان تمامی دبیرستان های شهر را سرکشی می کرد و با رفتارهای اخلاقی دانش آموزان را جذب می نمود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت رفتار اخلاقی تصریح کرد: مباحث اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما آنچه در سطح جامعه تاثیرگذار می باشد، عمل به مساله اخلاق و رفتار اخلاقی است.

وی در ادامه افزود: یکی از طلاب هندی می گوید تازه به ایران آمده بودم و در سرمای سرد زمستان هیچ وسیله گرمایشی نداشتم؛ آیت الله میانجی(ره) با همسر خود به دیدار ما آمدند و با دیدن این صحنه در اولین فرصت بخاری برایمان تهیه کردند.

وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه بناب می گویند گاز مدرسه سه روز قطع شد و آیت الله بنابی در تمامی روزهایی که مدرسه گاز نداشت همراه طلاب در مدرسه ماندند و رفتارهای اخلاقی خود را اینگونه عرضه می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در پایان گفت: بنده شهید احسان تقی پور را به خوبی می شناختم؛ او هیچگاه برای من از اخلاق حرفی نزد؛ بلکه ایشان دارای رفتار اخلاقی و عامل به اخلاق بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha