پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گردهمایی گروه تبلیغی سراج همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با حضور در گردهمایی گروه تبلیغی سراج همدان، مبلغان دینی را زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی شب گذشته در گردهمایی گروه تبلیغی سراج همدان بیان داشت: به حول و قوه الهی و به یاری خداوند متعال، مبلغان دین الهی ان شاء الله زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهند بود.

وی با بیان اینکه مردم در روایات به سه قسم تقسیم می شوند، گفت: اهل دنیا، اهل آخرت و اهل الله، سه دسته ای از مردم هستند که در أحادیث به آن اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در روایات آمده است که دنیا بر اهل یقین و آخرت حرام است و آخرت نیز بر اهل دنیا حرام است و دنیا و آخرت بر اهل الله حرام است.

وی در ادامه با اشاره به اهل الله بیان داشت: کسانی که از مرحله آخرت گذشته و به سرچشمه حق و حقیقت رسیده اند، هم دنیا و هم آخرت را کنار گذاشته اند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به هدف  خلقت انسان ها اظهار داشت: انسان نه برای دنیا آفریده شده و نه برای آخرت و اگر بخواهد به هدف نهایی خلقت برسد، باید جزو اهل الله باشد.

وی با اشاره به  روایت "من أخلص للّه أربعين صباحا ظهرت له ينابيع الحكمة من قلبه إلى لسانه" گفت: یکی از راه های سیر و سلوک علمایی همچون علامه طباطبایی آن بود که برای تقرب الهی چله می گرفتتذ.

امام جمعه همدان در پایان گفت: اهل الله از کلام حیواناتی همچون کلاغ، غار و غار نمی شنوند؛ بلکه از صدای آنها ذکر خداوند متعال را درک می کنند و ما انسان های اهل دنیا هستیم که به این راز ها  پی نمی بریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha