پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان چینی در ماه رمضان در مسجد باستانی پکن گردهم می‌آیند

حوزه/بسیاری از مسلمانان چینی ، با تجمع در مسجد باستانی نیوجی در قلب پکن، ماه رمضان را با آرامش سپری کرده و به نماز و عبادت مشغول می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dailymailnews، مسلمانان چینی در شهر پکن، پایتخت این کشور، نمازهای جماعت و مراسم افطاری ماه مبارک رمضان را با تجمع یک مسجد باستانی برگزار می‌کنند. 
رمضان امسال بسیاری از مسلمانان چینی در پایتخت این کشور هر صبح ساعت 2 از خواب بیدار شده و بیشتر وقت خود را در مسجد معروف نیوجی در منطقه چیچنگ در پکن می‌گذرانند. 
گاهی بیش از 1 هزار نمازگزار مسلمان در مسجد نیوجی برای برگزاری نماز جماعت شرکت می‌کنند. مسجد نیوجی که در قلب ساختار سنتی جامعه مسلمانان پکن واقع شده است، بزرگترین و قدیمی ترین مسجد ساخته شده در پکن می‌باشد و در سال 966 میلادی توسط یک محقق عرب ساخته شده است.
در این میان درحالی که مردان در سال اصلی به موعظه امام جماعت گوش می‌دهند، زنان در یک سالن کوچکتر از طریق بلندگو همزمان کلام امام جماعت را می‌شوند.
یانگ جیو مسلمان 60 ساله و از اقلیت قوم هوی یکی از مسلمانانی است که در تمامی نمازهای جماعت مسجد حضور می‌یابد. 
یانگ درباره نماز خواندن در مسجد می‌گوید: من می‌توانم در خانه نیز نماز بخوانم اما ترجیح می‌دهم به اینجا آمده و نمازهای پنج گانه روزانه را در این مسجد بخوانم زیرا احساس می‌کنم اثر بیشتری بر روی من می‌گذارد.
یانگ در ادامه می‌گوید: ما از یک محیط آرام در پکن در ماه رمضان لذت می‌بریم. هیچ اقدامات امنیتی برای ورود افراد به این مسجد وجود ندارد و گردشگران نیز اجازه دارند مراسم را مشاهده کنند.
این سالمند مسلمان درباره تروریست‌های تکفیری می‌گوید: تروریست‌هایی که حملات انتحاری انجام می‌دهند مخالف آموزه‌های اسلامی، قرآن، صلح و همدلی میان مردم عمل می‌کنند.
طبق آمار ارائه شده توسط خبرگزاری شین هوا، کشور چین محل سکونت بیش از 20 میلیون مسلمان از جمله ساکنان خارجی می‌باشد. مسلمانان در سراسر چین ماه مبارک رمضان را در 27 می 2017 آغاز کردند.

تصاویری از مسجد باستانی پکن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha