سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ریشه گرفتاری‌های امروز جامعه، دوری از عبادت و معنویت است، گفت: امروز جامعه بیش از پیش نیاز به آشنایی با مفاهیم بلندی که در ضمن ادعیه پر مغز از لسان ائمه به ما رسیده، دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در جمع طلاب حوزه علمیه اهواز به بیان نکاتی اخلاقی پیرامون تأمل در ادعیه ماه مبارک رمضان، پرداخت و اظهار داشت: دعا به عنوان کلید هدایت بخش انسان می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق زندگی معنوی مسلمانان داشته باشد و ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای روی آوردن به ادعیه ائمه اطهار(ع) می‌باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه ریشه گرفتاری‌های امروز جامعه، دوری از عبادت و معنویت است، گفت: امروز جامعه بیش از پیش نیاز به آشنایی با مفاهیم بلندی که در ضمن ادعیه پر مغز از لسان ائمه به ما رسیده، دارد.

وی آشنایی با مضامین و محتوای ادعیه ماه مبارک رمضان را سبب عاقبت‌ به‌ خیری انسان توصیف کرد و افزود: آشنایی با مفاهیمی که در ادعیه ماه مبارک رمضان آمده، می‌تواند مسیر زندگی انسان را ختم به سعادت نموده و درس و سبک زندگی مردم را تغییر دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، سحرهای ماه رمضان را فرصتی مناسب برای تلاوت ادعیه وارده در این ماه عزیز دانست و گفت: ماه رمضان کلیدی برای این آشنایی و معرفت‌شناسی نسبت به درب سعادتی است که بر انسان گشوده شده و از خداوند متعال می‌خواهیم که به همه مؤمنانش توفیق استفاده از روزهای باقی مانده رمضان الکریم را عطا فرماید.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان با بیان اینکه دعای ابوحمزه ثمالی، یکی از بهترین ادعیه ماه مبارک رمضان است، اذعان داشت: در روایات معصومین(ع) توصیه شدیم به تلاوت سحرگاهی ابوحمزه ثمالی؛ دعایی بسیار پر معنا و با مضامین بسیار بلند، که برای رسیدن انسان به هدف اصلی، رهگشا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha