شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌ اند باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور تربیت شود؛ حال سؤال اینجاست که سهم این استان از ۱۰ میلیون حافظ قرآن چند نفر می باشد؟؛ باید برای رسیدن به این مهم برنامه ریزی کرده و حاکمیت قرآن در سراسر استان و کشور توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار با مدیران و کارکنان مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌ شرقی بر ضرورت تشویق نسل جوان به قرآن تاکید کرد و اظهار داشت: باید همه جوانان و نوجوانان به خواندن و حفظ قرآن کریم تشویق شوند و فعالیت های قرآنی نیز در مساجد و مدارس افزایش پیدا کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌ اند باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور تربیت شود؛ حال سؤال اینجاست که سهم این استان از ۱۰ میلیون حافظ قرآن چند نفر می باشد؟

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: باید برای رسیدن به این مهم برنامه ریزی کرده و حاکمیت قرآن در سراسر استان و کشور توسعه پیدا کند.

امام جمعه تبریز در ادامه نسبت به خطرات تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داد و عنوان کرد: دشمن می خواهد اعتقادات جوانان کشور را تغییر دهد که یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.

همچنین در این دیدار، رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این موسسه پرداخت و گفت: فعالیت پررونق قرآنی را از دهه ۶۰ در تبریز را آغاز کردیم و این فعالیت به سرعت گستره کشوری پیدا کرد.

مدیر موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیئات حسینی هم به فعالیت قرآنی روی آورده اند، افزود: در اوایل دهه ۷۰ جریان قرآنی با یک انسجام و هویت خاص با عنوان مهد قرآن و عترت آغاز به کار کرد و امسال ۲۴ امین سال خود را پشت سر می‌ گذارد که با احتساب فعالیت‌ های دهه ۶۰ بیش از ۳۳ سال است در زمینه قرآن فعالیت می‌ کنیم.

وی ادامه داد: این موسسه ۱۶ مرکز پیش دبستانی، دبستان و ۲ مجتمع بزرگ قرآنی داشته و در ۳۳  شهر آذربایجان شرقی و غربی شعبه دارد؛ ضمن اینکه در ۱۰ مرکز روستایی تبریز هم فعالیت ‌های گسترده قرآنی در دست اجراست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha