سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: افرادی که نمازشان را سبک می‌شمارند، به نیازمندان کمک نکرده و اعمال بیهوده انجام می‌دهند و به قیامت ایمان ندارند‌، از شفاعت رسول‌الله دور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در ادامه سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، با اشاره به موضوع شفاعت پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: در روایتی از معصوم(ع) آمده است که «سه دسته از انسان‌ها صلاحیت شفاعت را از سوی پیغمبر (ص) ندارند! دسته اول، کسانی که عداوت پیامبر(ص) و امامان را داشته باشند، دسته دوم آنانی که نماز به پا نداشتند و دسته سوم نیز افرادی هستند که حق‌الناس را بجا نمی‌آورند».

امام جمعه اهواز، سرنوشت انسان‌های دسته دوم را بر اساس سوره مبارکه مدثر، مورد بررسی قرار داد و گفت: در این سوره از انسان‌های جهنمی سؤال می‌شود که «مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ ؛ چه چیز شما را به جهنم کشانید؟» و آنان پاسخ می دهند؛ «قال لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ، وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ، وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ، وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ، حَتَّى أَتَانَا الْيَقِينُ؛ می‌گویند: ما از نمازگزاران نبودیم، و به درویشان طعام نمی‌دادیم، و با آنان که سخن باطل می‌گفتند هماواز می‌شدیم، و روز قیامت را دروغ می‌انگاشتیم، تا مرگ ما فرا رسید».

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد و افزود: با توجه به این آیات، افرادی که نمازشان را سبک می‌شمارند، به نیازمندان کمک نکرده و اعمال بیهوده انجام می‌دهند و به قیامت ایمان ندارند‌، از شفاعت رسول‌الله دور هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به آیه 18 از سوره غافر مبنی بر «مَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ حَمِيمٍ وَلَا شَفِيعٍ يُطَاعُ» اشاره کرد و بیان داشت: در این آیه آمده است که «ستمکاران را هیچ یار گرم و دلسوز و یاوری که شفاعتش پذیرفته شود، نخواهد بود»؛ و این بدان معناست افرادی که حق‌الناس به گردن دارند و حقوق دیگران را پایمال می‌کنند، از شفاعت انبیاء الله و معصومین(ع) برخوردار نخواهند بود.

وی در پایان، با تأکید بر اصلاح اعمال مردم در روزهای با فضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: تا می‌توانید عاقبت اندیش باشید و به فردا و فرداهای خود در قیامت توجه کنید! تا خدایی ناکرده در زمره انسان‌های عاقبت به شر قرار نگیرید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha