جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه/ محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی تاکستان و با حضور طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، محفل انس با قرآن امروز در مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در این مراسم انس با این کتاب آسمانی وتدبر در آیات نورانی را لازمه امروز آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان دانست و خاطرنشان کرد: يك قاری خوب تنها از لحاظ تكنيك و فن قرائت نمی تواند دارای ویژگی هایی خاص باشد؛ بلكه در مرحله اول بايد به يك خودسازی رسيده باشد تا آيات قرآنی  بتواند در او تأثير بگذارد و او را به تجلی برساند تا از طريق تلاوت آيات نورانی وقدسی قرآن اين تجلی را را به ديگران انتقال دهد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: هر مرد و زن مسلمان، باید قرآن را تلاوت و در آیاتش تدبر و خصلت همدم بودن با آن را در خود ایجاد کند و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشد، چرا که قرآن، کتاب کامل انسان سازی است و سخن خداست و عمل به آن، موجب پیروزی و رستگاری دنیا و آخرت می شود.

 وی ادامه داد: اگر خواسته باشیم به چنین انسای برسیم، نخست باید عظمت قرآن را بشناسیم و آن را با تمام وجود درک کنیم؛ چراکه این کتاب آسمانی غذای کامل روح است و موجب رشد معنوی و تکامل همه جانبه خواهد شد.

وی اظهار داشت:  شناخت قرآن به آن است که در آیاتش تدبر کنیم و در محضر استادان برجسته و شایسته یا استفاده از کتاب های تفسیری از تفسیر آن آگاهی یابیم ؛اين فرموده خود قرآن است كه انس جوانان با قرآن باعث خواهد شد كه قرآن جزئی از پوست و گوشت آنان شود و خود جوان در اين راه قدم خواهد گذاشت و كسب فيض خواهد كرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد:  هرگاه قرآن را بشناسیم، به عظمت نازل کننده و پیامبری که بر او نازل شده پی ببریم، محتوایش را دریابیم و سپس با عشق، با آن ارتباط فکری و عملی برقرار کنیم؛ در این صورت است که می توانیم ادعا کنیم با قرآن انس گرفته ای..

معاون تهذیب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه قرآن است؛ ماهی که در آن پاداش ها چند برابر است، پس سزاوار است که  اوقات و لحظات خود را بیهوده تلف نکرده و با قرائت قرآن به خانه های خود نور ببخشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha