پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رحیمی

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه ماه رمضان ماه روشنگری و هدایت است تصریح کرد: در این ماه باید به دین‌شناسی بپردازیم و خودمان را برای عمل به دستورات دینی آماده کنیم.

حجت الاسلام عباس رحیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با بیان اینکه خداوند ماه مبارک رمضان را برای امت اسلام ذخیره کرده است، عنوان کرد: شب قدر و ماه رمضان مختص به امت اسلام است و فقط مسلمانان می‌توانند از چنین ایامی به طور ویژه برخوردار شوند.

وی با اشاره به فرصت‌های ویژه‌ای که در ماه مبارک رمضان پدیدار می‌شود، متذکر شد: مسلمانان باید در این ماه بیشترین بهره را از این فرصت‌های طلایی ببرند و با روزه‌داری، قرائت قرآن، شرکت در نماز جماعت، اطعام مستمندان و قرائت ادعیه‌های مخصوص این ماه از الطاف الهی بهره ببرند و اگر کسی قدر این فرصت‌ها را نداند موجب حسرت و پشیمانی او در روز حساب خواهد شد.

امام جمعه خمینی شهر با بیان اینکه ماه رمضان ماه روشنگری و هدایت است تصریح کرد: در این ماه باید به دین‌شناسی بپردازیم و خودمان را برای عمل به دستورات دینی آماده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت دشمن‌شناسی و شناخت شیاطین اظهار کرد: انسان با این شناخت باید راه درست و حق را انتخاب کند و در این ماه با انجام رفتارهایی که بدان دستور داده شده در مسیر صراط مستقیم قرار بگیرد.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی در این ماه راه درست را تشخیص دهد و در مسیر آن قرار بگیرد پس از ماه مبارک نیز آنرا رها نمی‌کند و از این رو و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان درب های بهشت باز و درب های جهنم مسدود است، باید از خدا بخواهیم توفیق دهد پس از این ماه نیز دربهای جهنم را بر خود ببندیم.

وی با بیان اینکه انسان در این ماه می توان توشه یک سال و یا حتی یک عمر خود را تامین کرد اشاره کرد: انسان باید در ماه رمضان خود را از شر شیطان و‌هواهای نفسانی بیمه کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha