شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فلسفه بانک‌ها در انقلاب اسلامی ایران کمک به رفع مشکلات نیازمندان و پیشرفت کشور است، گفت: بیشتر بانک ها در دیگر نقاط دنیا در واقع منابع پولی برای جمع کردن ثروت برای خودشان و گاهی اوقات پیشتوانه‌های سرمایه‌دارانشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار مدیر و جمعی از مسئولان موسسه اعتباری کوثر یزد با اشاره به اینکه فلسفه بانک‌ها در انقلاب اسلامی ایران کمک به رفع مشکلات نیازمندان و پیشرفت کشور است، اظهار داشت: بیشتر بانک ها در دیگر نقاط دنیا در واقع منابع پولی برای جمع کردن ثروت برای خودشان و گاهی اوقات پیشتوانه‌های سرمایه‌دارانشان است.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها در برخی کشورها به عنوان زمینه‌ای برای حرکت‌های سیاسی در دیگر کشورهاست، گفت: در جمهوری اسلامی ایران منابع مالی و بانکی ما باید از نیت‌های عالی که خداوند به آن تاکید کرده برخوردار باشند.

امام جمعه یزد افزود: سودجویی، ثروت جمع کردن، مال اندوزی، سرمایه اضافه کردن و مواردی از این قبیل نمی‌تواند برای بانک‌ها در جمهوری اسلامی ایران کارساز باشد و تنها سبب بسته شدن دست و پای بانک‌ها می‌شود.

آیت‌الله ناصری‌یزدی خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و با حرکت مناسب به پیش بروند، می‌توانند در زمینه رفع مشکلات اقتصادی جامعه تاثیر بسیار خوبی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اگر بانک‌ها برنامه‌های خود را بر رفع گرفتاری عامه مردم تنظیم کنند و هدفشان را بر این اساس در نظر بگیرند، مطمئنا ضرر هم نمی‌کنند یا بسیار کم است، در سرمایه‌های میلیاردی اگر بانک با مشکل مواجه شود یک دفعه چندین میلیارد ضرر به بانک متحمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم که وام‌های با مبالغ کم دریافت می‌کنند اقساط و بدهی خود را زودتر از بدهکاران کلان پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که باید مد نظر بانک‌ها قرار گیرد، کمک به افرادی است که واقعا قصد سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال افرادی دارند.

امام جمعه یزد ادامه داد: در حال حاضر برخی واحدها هستند که اگر به آنها مبالغی پرداخت شود می‌توانند شروع به کار کرده و چندین نفر را مشغول نمایند، طبیعی است که اگر به این واحدها پرداخت تسهیلات صورت گیرد نتیجه بهتری می‌گیریم تا اینکه چندین میلیارد به یک تشکیلات بدهیم که مشخص هم نیست که نتیجه ای دارد یا خیر.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: بسیاری از افرادی که در جامعه با مشکلات مالی مواجه می‌شوند و در برخی مواقع به نزول‌خواران مراجعه می‌کنند، مربوط به مبالغی است که در حد دو یا سه یا پنج میلیون تومان است که واقعا برای بانک‌ها مبلغی به حساب نمی‌آید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha