شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خزائلی

حوزه/ این استاد حوزه با اشاره به صفت حسد گفت: فرد حسود هم به دنیای خود لطمه وارد می کند و هم آخرت خود را تباه می سازد و معنای درست الحسود لا یسود این است که فرد حسود به بزرگی و آقایی نمی رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی خزائلی در درس تفسیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: عبادت اهل بیت عصمت طهارت(ع) انقطاع الی الله است و آنها تمام مسائل دنیوی را در عبادت فراموش می کنند.
وی با اشاره به اهمیت نیت در عبادت افزود: اگر کسی خداوند متعال را به خاطر شکر گذاری باری تعالی عبادت کند این عبادت مقبول پروردگار جهانیان قرار خواهد گرفت.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: ما نباید در حد انجام وظیفه، عبادات الهی انجام دهیم و از ترس از جهنم یا به طمع بهشت رفتن خود مجبور به عبادتی کنیم؛ عبادت باید خالصا لوجه الله باشد.
وی ابراز داشت: عده ای چون از روی اجبار و انجام وظیفه نماز می خوانند، عمری نماز با عجله و بدون حضور قلب به جا می آورند یا در ماه مبارک رمضان فقط دنبال بهانه جویی هستند و علت این کار در نداشتن هدف و انگیزه الهی است.
حجت الاسلام و المسلمین خزائلی گفت: فرق است میان فردی که قلب پاکی دارد و کسی که نسبت دیگران بدبین است و نیات بد در دل خود میاورد؛ آری فرد بدبین خود را از درجات بهشت منع می کنند.
وی در ادامه با اشاره به صفت حسد تصریح کرد: فرد حسود هم به دنیای خود لطمه وارد می کند و هم آخرت خود را تباه می سازد و معنای درست الحسود لا یسود این است که فرد حسود به بزرگی و آقایی نمی رسد. 
این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در ماه رمضان اگر فردی نیت یقینی داشته باشد که روزه خود را بشکند روزه اش باطل است و برداشتن نیت عمل همانند گرفتن روح از بدن است. 
وی در پایان تصریح کرد: امام سجاد(ع) در دعای نهم صحیفه سجادیه از خداوند متعال می خواهد که آنچه در قلبمان می گذرد و تمامی حرکات جزیی دست، پا و چشم هایمان برای خداوند متعال باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha