پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدی قایینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی گفت: یکی از مسائل مهم در کسب و کار آن است که مومنان رعایت حال نزدیکان و آشنایان را در معاملات داشته باشند؛ در جامعه باید مساله رحم و مروت نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، ظهر امروز در سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی حوزه علمیه همدان بیان داشت:  انسان باید به دنبال کسب حلال برود؛ دنبال یک کار خاص نباشیم که اگر تعطیل شد بی کار شویم؛ زمین خداوند متعال وسیع و با برکت است.
این استاد حوزه با اشاره به اهمیت دعا در زندگی ابراز داشت: با دعا انسان به جایی می رسد که با عوامل طبیعی به آن نمی رسد؛ بوعلی سینا می فرماید: گاهی اوقات دعا کاری می کند که علل طبیعی نمی تواند او را به جایی برساند. 
وی افزود: ما انسان ها ظاهر کارهای جهان را می بینیم؛ همه کار ها دست خداوند متعال است؛ به همین سبب با صدقه، دعا، مهربانی و دعای پدر و مادر کارهای ما درست می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی گفت: یکی از مسائل مهم در کسب و کار آن است که مومنان رعایت حال نزدیکان و آشنایان را در معاملات داشته باشند؛ در جامعه باید مساله رحم و مروت نهادینه شود. 
وی در ادامه با اشاره به آموزه های دینی در مورد کسب روزی حلال اظهار داشت: در روایات آمده است که مؤمنان باید در کسب و کار خود به قدر قوت همان روز سود بگیرند؛ از این رو رحم و مروت سبب برکت مال انسان می شود.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه بازارگردی مناسب نیست، بیان داشت: امام صادق(ع) می فرماید: بازار گردی نکنید و دنبال شغل های ظریف و بی ثمر همانند فروشنده وسایل ریز و کم قیمت نروید.
وی در پایان گفت: سه طایفه بدون حساب و کتاب به بهشت می روند، سلطان عادل، تاجر راست گو و جوانی که خودش را از گناه نگه می دارد و سه طایفه بدون حساب به جهنم می روند سلطان ظالم همانند مستکبران جهانی، تاجر دروغگو و فرد پیری که در آخر عمر دست از گناه خود بر نمی دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha