جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله غریفی

حوزه/ یکی از حقوق انسان ها بر گردن حاکم این است که حاکم به وظیفه خود در برابر مردم عمل کند و در این راه سستی نکند و از مقدسات مردم دفاع کند و با چالش های پیش روی مردم مبارزه نمایدو امنیت تمام مردم با فراهم کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین در سخنانی در مسجد امام صادق علیه السلام در منامه گفت: چیزی که موجب ثبات می شود تقویت ارتباط میان حاکم و مردم است که اگر حاکم به مشکلات و خواسته های مردم رسیدگی کند این رابطه تقویت می شود.

ایشان افزود: هرگاه رابطه میان حاکم و مردم متزلزل شود اوضاع کشور هم متزلزل می شود و از سوی دیگر اگر حاکمان با ملت خود صادق و وفادرا باشند، مردم هم باید به حاکمان وفادار باشند.

این روحانی بحرینی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سیره سیاسی امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: سیاست در دیدگاه امام حسن علیه السلام به گونه ای است که حتی اموات و مردگان نیز حقوقی دارند تا چه رسد به حق خدا و زندگان!

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به عهدنامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: بر اساس این عهدنامه یکی از وظایف حاکم در برابر مردم این است که نسبت به مردم مهربان و رحیم باشد؛ چراکه مهربانی موجب می شود کشورها سرشار از محبت و صفا و صمیمیت و برادری و گذشت و اعتدال و صلح و امنیت شوند و از سوی دیگر با خشونت و نفرت و خیانت و نیرنگ و دشمنی و تعصب و افراط و ترور بیگانه شوند.

آیت الله غریفی ادامه داد: اگر امروز حقوق بشر بین الملل را مطالعه کنیم می بینیم حقوق بشر جهانی هرگز به سطح و اندازه حقوق بشر اسلام نیست.

ایشان افزود: در دیدگاه اسلام یکی از حقوق انسان ها بر گردن حاکم این است که حاکم به وظیفه خود در برابر مردم عمل کند و در این راه سستی نکند و از مقدسات مردم دفاع کند و با چالش های پیش روی مردم مبارزه کند و امنیت تمام مردم با فراهم کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha