جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه آموزه‌های اسلامی به پیروزی رسیده و اینکه بخواهیم به بهانه‌های مختلف از جمله انتخابات، ارزش‌ها و آرمان‌ها را فراموش کنیم تاسف‌آور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)با بیان اینکه اعتراف به گناه جایگاهی نزد خداوند متعال دارد، مطرح کرد: اگر انسان از گناه اظهار پشیمانی کند، نسبت به فردی که منکر گناه می‌شود نزد خداوند متعال جایگاه متفاوتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد در گناهان خود به دنبال توجیه‌گری هستند، اضافه کرد: افراد به بهانه مناظره سیاسی تهمت و دروغ می‌گویند و گناه خود را قبول نمی‌کنند؛ کوچک شمردن، شادی و اصرار بر گناه میزان عذاب گناه را افزایش می‌دهد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ هر فردی نسبت به ریشه‌کن کردن فقر در جامعه رسالت مشخصی را بر عهده دارد اما مسؤولان نسبت به دیگران بار سنگین‌تری بر دوش دارند؛‌ گاهی برخی توجیه ترس خود را تقیه و ضعف نفس خود را حیا می‌دانند در حالی که امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بدون ترس در میدان جنگ نابرابر حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه توجیه گناه انسان را به سمت تاریکی سوق می‌دهد، عنوان کرد: اینکه در مناسبت‌های مذهبی برای روشنایی خیابان‌ها از برق شهرداری به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنیم نادرست است؛ نباید به اسم دین و مذهب نسبت به قانون جامعه اسلامی بی‌توجه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از داعش به عنوان جریان فکری توانمند نام برد و گفت: این گروه‌های تکفیری کار خود را توجیه می‌کنند به همین علت جوانان و نوجوانان را به سمت خود کشیده‌اند، هنگام مرگ با غرور تکبیر می‌گویند؛ چرا که اعتقاد دارند با کشتن شیعیان به بهشت می‌روند.

وی از توجیه‌های مختلف اعتقادی و اقتصادی یاد کرد و گفت: افرادی که به اسم همراهی با جامعه و عرف به گناه اقدام می‌کنند نسبت به عذاب گناه بی‌توجه هستند؛ چشم و هم‌چشمی مشکلات بسیاری را برای جامعه به دنبال داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی با تاکید بر اینکه سنت‌های غلط جامعه را به سمت تباهی کشیده است، عنوان کرد: اینکه بخواهیم به بهانه پیروزی در مناظره دروغ بگوییم و تهمت بزنیم در شأن مسئولان جامعه اسلامی نیست؛ انقلاب اسلامی ایران بر پایه آموزه‌های اسلامی به پیروزی رسیده و اینکه بخواهیم به بهانه‌های مختلف از جمله انتخابات ارزش‌ها و آرمان‌ها را فراموش کنیم تاسف‌آور است.

وی با اشاره به اینکه سیاست ایران اسلامی باید مبنای دینی داشته باشد، اظهار کرد: اگر گناه کردیم نباید آن را توجیه کنیم، بلکه باید آن را پذیرفته و برای اصلاح آن گام برداریم؛ توجیه گناه از خود گناه بدتر است.

حجت الاسلام ر والمسلمین فیعی با بیان اینکه بسیاری از افراد در کربلا قتل امام حسین علیه‌السلام را توجیه کردند، تصریح کرد: برخی برای ایشان دعا کردند اما در صحنه جنگ یار ایشان نبودند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: برخی ایمان لازم را به خداوند متعال ندارند به همین علت به پیام‌های دینی توجه نمی‌کنند در حالی که در سایه این پیام‌ها جامعه می‌تواند به موفقیت برسد؛ اینکه برخی از ترس تربیت و هزینه فرزند به فرزندآوری اقدام نمی‌کنند، اشتباه است؛ چرا که جمعیت جامعه شیعه نسبت به دیگر جوامع افزایش نداشته است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha