پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خسینی کمال ابادی

حوزه/ مدیر موسسه ادیب فقه جواهری کتاب الفقه و العقل را پایه علمی دو کتاب فقه مصلحت و فقه و عرف دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین کمالی آبادی مدیر مرکز ادیب فقه جواهری، امروز در مراسم رونمایی از کتاب الفقه و العقل در پارک علم و فناوری قم گفت: رونمایی از این اثر سالروز معراج حضرت پیامبر (ص)انجام میشود، خبر مبارکی برای جامعه علمی است.

وی افزود: عنوان فارسی آن با عنوان فقه و عقل در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه منتشر و برگزیده شده بود؛ در واقع از آیتالله علیدوست سه اثر با عنوان فقه و عقل، فقه و عرف و فقه و مصلحت در این حوزه منتشر شده است که هر سه کتاب به عنوان کتب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه و... انتخاب شده اند.

مدیر موسسه فقه جواهری بیان کرد: با توجه به اینکه رقبای علمی و معرفتی و فرهنگی ما امروزه کتاب‎های کم مغز و تیز خود را با میلیون‎ها تیراژ به زبان‎های مختلف دنیا ترجمه و ارایه می‎کنند، لازم بود که این کتاب پرمغز و عمیق به زبان عربی ترجمه شود و مردم و علمای کشور عراق و... از این کتاب بهره گیرند.

وی گفت: کتاب فقه و عقل را می ‏توان مغز پژوهش های آیت الله علیدوست مطرح کرد؛ زیرا اگر به این دو کتاب یعنی فقه مصلحت و فقه عرف نگاه کنیم مشاهده می کنیم که تکیه آنها روی همین کتاب بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha