پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسین اخوان علوی - پارک علم و فناوری قم

حوزه/ ‎دکتر سید حسن اخوان علوی، بر لزوم رغیبت بیشتر طلاب برای حضور در عرصه درآمد زایی از فعالیت های فناورانه فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ‎دکتر سید حسن اخوان علوی  امروز در آیین رونمایی کتاب الفقه و العقل در پارک علم و فناوری با ذکر این مطلب که فعالیت در عرصه علوم انسانی و اسلامی آثار بسیار خوبی تولید شده است، بیان کرد: می‎توان با رنگ و بوی فناورانه تولیدات فاخری را نیز به دنیا عرضه کنیم.

وی از موسسه فناور ادیب فقه جواهری به عنوان یک موسسه نمونه در این عرصه یاد کرد و گفت: این موسسه و مرکز رشد علوم انسانی اسلامی در پی پاسخ به این سوال هستند که چگونه می‎توان از حوزه علوم انسانی به تجاری سازی رسید.

مدیر پارک علم و فناوری استان قم بیان کرد: در عرصه علوم انسانی و علوم اسلامی نیز می توان با تجمیع علم و فناوری به عرصه رشد فناورانه رسید؛ امروزه باید از محل توسعه علوم اسلامی به رشد ثانویه یعنی تولید مادی رسید.

وی گفت: درست است،حوزه علوم اسلامی با قداست ذاتی ، روشی ، موضوعی و غایتی همراه است، ولی نباید از حوزه اشتغالزایی و فعالیت‎های نرم در این عرصه نیز غفلت کنیم.

اخوان بیان کرد: کشور ما به تازگی وارد این مسیر شده است و خوشبختانه این گونه موسسات وارد مسیر خط شکی شده‎اند؛ حوزه علمیه ما باید جید‎تر وارد این جریان شود زیرا امروزه در حوزه فناوریهای نرم تریلیون ها دلار سرمایه در دنیا توزیع می‎شود؛ این درحالی است که از نفت برای کشور ما بیش از 50 تا 60 میلیارد دلار درآمد استحصال می‎شود.

وی در پایان گفت: فارغ التحصیلی بیکاری تنها صرف دانشگاه نیست، بلکه حوزه نیز باید نیروهای فارغ التحصیل خود را برای حل مشکلات کشور در عرصه های مختلف سامان دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha