سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۸

حوزه/ در بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از سه نرم افزار فاخر علوم اسلامی و انسانی با حضور مسئولین فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در راستای تحقق اهداف و به منظور ارائه توانمندی ها و آخرین تولیدات حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از سه نرم افزار فاخر مذهبی با حضور دکتر سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال رونمایی کرد.

دکتر سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این مراسم با اشاره به امکانات ویژه ای که در بخش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش درآمده است گفت: امسال شاهد فعالیت های خاص در این بخش از نمایشگاه بودیم، چنانکه برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال قرآنی از جمله کارهای خاصی است که در نمایشگاه قرآن شاهد بودیم.

وی با اشاره به بخش آموزش نقاشی دیجیتال و برگزار کارگاه های تولید انیمیشن در این بخش از نمایشگاه قرآن گفت: تمام این فعالیت ها سبب شده است تا بخش دیجیتال نمایشگاه قرآن تبدیل به یکی از جذابترین بخشهای نمایشگاه شود و آخرین دست آوردهای ارائه شده در این بخش قابل تقدیر است.

موسویان همچنین به ارائه تخفیفات ویژه از سوی اپلیکیشن های درخواست آنلاین ماشین اشاره کرد و گفت: اسنپ، TOP٣٠ و کارپینو به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن تخفیفات ویژه ارائه می دهند و به زودی آمار مخاطبان را اعلام خواهیم کرد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در ادامه از رونمایی اپلیکیشن خرید کتاب اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن با همکاری دیجی کالا فعال خواهد شد چنانکه کاربران می توانند با دریافت ٤٠ درصد تخفیف، هر کتابی که می خواهند را بخرند و به هر جای ایران که دلشان می خواهد بفرستند. نام این خدمات را نذر کتاب گذاشته ایم تا بتوانیم از این طریقی گامی برای کتابرسانی به مناطق محروم برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، تفسیر فرهنگ موضوعی التبیان و المیزان، معجم موضوعی حکمت اشراق، معجم موضوعی آثار فلسفی ملاصدرا؛ نرم افزارهایی هستند که توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی طراحی شده اند.

این نرم افزارها در قالب کتابخانه های استاندارد دیجیتال طراحی شده اند و بهترین محصولات را ارائه می دهند. همچنین کاربران می توانند با به روز رسانی نرم افزار، کتابهای مورد نظر خود را به این نرم افزار اضافه کنند و از امکانات آن بهره مند شوند.

رونمایی نرم افزارهای معجم موضوعی که حاصل ١٠ سال تحقیقات پژوهشگران در حوزه قرآنی است، دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده را برای کاربران ایجاد می کند. دراین نرم افزارها، اطلاعات به صورت پله ای طبقه بندی شده است و کید واژه های خاص استخراج شده است و کاربران می توانند به سادگی به موضوعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha