شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
توبه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: شب های قدر فرصتی طلایی برای خودسازی است و نباید درهای توبه را به روی خود ببندیم.

حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اهمیت و ارزش لیالی قدر در متون دینی و روایات رسیده از اهل بیت (ع)، بیان داشت:شب های قدر از شب های مقدس و متبرک الهی است که باید به خوبی از ظرفیت معنوی این شب ها بهره برداری نمود .

وی، شب های قدر را فرصتی الهی برای سعادت و کمال انسانها دانست و افزود:خداوند در قرآن مجید ار لیالی قدر به بزرگی و عظمتی والا یاد کرده و سوره ای نیز به نام سوره قدر در منقبت و عظمت این شب ها نازل نموده است .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در شب های قدر درهای توبه و استغفار به روی بندگان خدا باز است گفت:در این شب ها انسان می تواند با اندکی تامل در عملکرد بندگی خود، در جهت تهذیب نفس و دوستی با خداوند قدم بر دارد.

وی با بیان اینکه براساس روابات رسیده از ائمه معصوم (ع) فضیلت عبادت در شب های قدر از هزار سال عبادت برتر و والاتر است گفت:در این شب ها خداوند نظر ویژه ای بر انسان دارد و اکرام خاص خود را در این شب ها نصیب بنده خویش می نماید .

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در ادامه با اشاره به اینکه شب های قدر فرصتی بی نظیر برای خودسازی انسان است بیان داشت: شب های قدر شب های طلایی برای پیمان قلبی صاف و ذهنی پر از معنویات برای راز و نیاز با خالق یکتا است .

حجت الاسلام حیات الغیبی در پایان بیان داشت: شب قدر، شب رقم زدن مقدرات یک ساله است و انسان باید در شب های باقی مانده قدر، بهترین و نیک ترین سرنوشت را ازخداوند برای خود طلب نماید .

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha