پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا حسینی امام جمعه اسدیه

حوزه/ حجت الاسلام حسینی ضمن انتقاد شدید از رواج روزافزون اسراف در ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از مهمترین دلایل رواج اسراف در ماه مبارک رمضان، غفلت از سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام  علیرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: جایگاه این ماه مبارک و استفاده معنوی از آن، در  خطبه شعبانیه حضرت رسول(ص)  آمده است.

وی با بیان این مطلب که بر اساس سخنان نبی اکرم(ص) نفس کشیدن افراد در ماه رمضان در حکم ذکر گفتن است، تصریح کرد: به یاد معاد بودن، صدقه دادن، تکریم سالخوردگان، صله رحم، مهرورزی، عیادت از بیماران و ...، از  مهمترین توصیه های ایشان برای افراد در  ماه مبارک رمضان بوده است.

امام جمعه اسدیه ضمن اشاره به کاهش انواع جرائم و آسیب های اجتماعی در این ماه، یادآور شد: دلها در این ماه از شفافیت بیشتری نسبت به سایر ماه ها برخوردار است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که شیاطین در ماه رمضان در غل و زنجیر هستند، عنوان کرد: در حقیقت این ماه، بهترین فرصت قرنطینه شدن ما انسانهاست.

وی مهرورزی و انجام صله رحم را از برترین اعمال ماه مبارک رمضان دانست و گفت: باید سعی کنیم که در این ماه به دیدن خویشاوندان و اقوام رفته و از طرف دیگر، بستگان و اعضاء فامیل را برای صرف افطاری هر چند ساده به منازلمان دعوت کنیم.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: رسیدگی به یتیمان، تلاش برای توبه، بجای آوردن نماز اول وقت، سجده طولانی، تمرین حسن خلق، فراوان خواندن نماز و ادعیه، از جمله دیگر اعمالی است که باید  در این ماه عزیز مورد توجه ویژه قرارگیرد.

حجت الاسلام حسینی ضمن اشاره به فرصت تبلیغی درماه مبارک رمضان برای مبلغین و طلاب، اذعان داشت: مسلم است که دلهای  مردم میل به معنویت دارد و امروزه مکاتب انحرافی از میل بشریت سوء استفاده های فراوانی را می کنند، که باید همگان و بویژه طلاب و مبلغین در راستای شفافیت جامعه به هوش بوده و تلاش کنند.

وی داشتن اخلاق حسنه و نیکو را از  مهمترین ابزار جذب کننده مردم دانست و افزود: مبلغین باید نگاه پیامبرگونه داشته تا مردم به آنان اعتماد کنند.

امام جمعه اسدیه در ادامه صحبت هایش با اشاره به برخی تجملات و اسراف هایی که بعضا در برخی مراسم افطاری در جامعه دیده می شود، اظهار داشت: باید رعایت قناعت و صرفه جویی در جامعه اسلامی فرهنگ سازی شده و در همه بخش های مختلف نهادینه گردد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که روزه گرفتن یک عمل کاملا دینی و رحمانی است، مطرح کرد: اصلا امکان ندارد که این روزه گرفتن با یک عمل شیطانی همچون اسراف و تبذیر جمع شود.

وی چشم و هم چشمی ها را یکی از مهمترین منشأ اسراف در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: متاسفانه عده ای بدون در نظر گرفتن فلسفه اصلی ماه مبارک و روزه، با طبخ انواع و اقسام غذاهای رنگارنگ، اسراف را به پای سفره های معنوی افطار باز می  کنند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: غفلت از سبک زندگی اسلامی یکی از مهمترین دلایل رواج اسراف در ماه مبارک رمضان است که نیازمند توجه ویژه است.

وی متذکر شد: شایسته است که در این ماه مبارک و عزیز، با رعایت آداب  و اصول اسلامی و همچنین پرهیز از افراط و تفریط در برخی امور، بیش از پیش معنویت را به سر سفره های افطاری بازگردانیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha